extra werken in vakantie

• carla

is het verplicht om boven je contracturen te werken tijdens de vakantie,s van je collega,s?

• sissy

Het zal natuurlijk niet verplicht zijn , maar ik vind het ook fijn als mijn clienten hulp krijgen tijdens mijn vakantie, dus als het mogelijk is werk ik extra.

groetjes

• regina

Verplicht niet, maar vaak worden contract uren per 3 maanden berekend dus kan het zo zijn dat je de ene maand meer werkt en de andere maand minder.

• zuster clievia

ik denk ook niet dat het in de cao staat dat je verplicht bent om boven je contract uren te werken

maar waarom niet als het kan, als je zelf hulpbehoevend bent, zou je het ook prettig vinden als de zorg gecontinueerd blijft in vakantie periode.

• carla

ja dat de clienten hulp krijgen ook in de vakantie is logisch!!!!!! maar is dat niet de verantwoordelijkheid van de stichting waarvoor je werkt?

ook wij hebben recht op vakantie en die konden we ten eerste niet opnemen wanneer wij het wilde en ook nog eens geen 3 weken aan een stuk kinderen of geen schoolgaande kinderen het doet er niet toe en dan vrijdag je rooster in de bus krijgen met een giga aantal te werken uren is niet echt waar je dan op zit te wachten natuurlijk!

• regina

Lijkt mij dat dit een wanbeleid is van deze stichting, vakantie wordt al vanaf december/januari aangevraagd en je weet dan al rond 10 januari of het doorgaat, iedereen heeft recht op minimaal 3 weken aaneengesloten, er moet alleen gekeken worden dat bij veel vakanties in de schoolvakantie periode de ene helft de eerste drie weken en de andere helft de andere drie weken neemt. Volgens mij moet je ongeveer 4 a 6 weken van tevoren weten wanneer je moet werken, is er geen OR ?

• carla

weten jullie al zo lang van te voren wanneer je werken moet? wij horen het pas vrijdag middag voor de aankomende week dus dan zie je ook pas welke dagen je werk en welke niet en vooral hoeveel uren dat is ook iedere week een verassing

• regina

Wij weten al 6 weken van te voren wanneer we moeten werken, daarbij hebben wij keuze van een vaste vrije avond en een vaste vrije dag per week, weekenden zijn meestal een werken een vrij. Er staan in de cao regels van hoelang van te voren de roosters klaar moeten zijn kijk dat eens na, als je onregelmatig moet werken en je hebt kinderen moet je toch ook dingen regelen, daarbij heb je ook een sociaal leven buiten je werk.Je moet ook opkomen voor je rechten en niet zo snel iets zomaar aannemen, een goed gesprek met de leidinggevende met de wetterlijke regelgeving ernaast lijkt mij de meest logische weg.

• carla

ja ik ga een cao opvragen die mogen onze leidinggevende ons niet overhandigen nm alleen via pz kun je er aan komen ik neem aan dat in de thuiszorg er maar een cao geldt? dus dat ze hier dezelfde regels moeten handhaven als elders in het land? ik heb ook geprobeerd om een vaste vrije dag af te spreken maar dat was iets uit het verleden dus kon nu niet meer . het is net wat jij zegt we moeten niet zomaar alles klakkeloos pikken! hier zit ook in de weekeinden geen regelmaat , werk er soms 5 achter elkaar en dan 6 dagen werken en 1 dag vrij ! is toch te gek eigenlijk he? maar indien ik niet aan een cao kan komen is het ook van internet af te halen denk je?

• ilonka

bij ons gaat het ook anders ,wij zijn met 11 in een team en in de zomer mogen 2

tegelijk weg en als die terug zijn dan weer 2.Al met al kunnen sommige niet in

de zomer.En die kinderen hebben gaan voor.