extra werken in vakantie

• THEA

"bij ons gaat het ook anders ,wij zijn met 11 in een team en in de zomer mogen 2

tegelijk weg en als die terug zijn dan weer 2.Al met al kunnen sommige niet in

de zomer.En die kinderen hebben gaan voor."

Dat is toch helemaal belachelijk. Zit je in een team met veel schoolgaande kinderen zou dat kunnen betekenen dat je een jaar of meer niet met vakantie kan.

Ik vraag me zelfs af of dit kan. Iedereen moet in de gelegenheid worden gesteld met vakantie te gaan en nog wel 3 weken aaneengesloten (wat nog eens 4 weekeinde zijn). (volgens cao thuiszorg)

Bij ons worden invalkrachten/uitzendkrachten/leerlingen hbo-v etc geregeld.

Standaard is het dat iedereen in principe die in de schoolvakantie wilt ook weg kan. Soms is het alleen niet de weken wat je graag zou willen maar daar valt mee te leven

• regina

Je hebt recht op een cao boekje dus gewoon zeggen dat je er een wilt hebben, via de vakbond kun je er ook wel een krijgen maar bij ons zijn ze bij de afsluiting van de nieuwe cao s gewoon te krijgen.Een werkgever moet je er ook een geven als je in dienst komt, lijkt mij ook logisch. Er is ook een limiet aan het aantal te werken weekenden per jaar dit kan je hierin nalezen of even navragen bij de vakbond. Via internet is het cao thuiszorg te vinden via abvakabo/fnv even op google zoeken.

• ilonka

het is niet alleen met zomervakantie zo hoor ook maar 2-3met kerst periode

om de beurt.Ik vind het ook jammer want toen ik in een hh-team zat kon ik

altyd wanneer ik wou,maar niet in het zorgteam.

• Marco

Maar 2 van de 11 tegelijk weg is belachelijk.

De helft maximaal weg is normaal en redelijk, dan kan je het nog over de afronding hebben of de helft 5 of 6 is bij 11 personen.

Bij welke organisatie werk jij?

Volgens mij klopt hier ook CAO technisch gezien iets niet, ik zou maar eens met de Ondernemingsraad en de vakbond gaan praten.

N.B. Hoe hoog is jullie ziekteverzuim en welke invloed heeft dat op de vakantieplanning.