een eigen thuiszorgbureau starten? wie helpt?

• Janet

Ik ben druk bezig met het uitwerken voor mijn plannen om een eigen thuiszorgbureau op te starten.

Wie kan mij hierbij helpen, en wie heeft hier tips voor?

Of heb je misschien intresse om dit samen te doen? mail dan.

Groet,

Janet

• Cobie

Hoi…hoever ben je dan al met het uitwerken? Wat zou je willen weten dan?

Groetjes van Cobie.

• Nelleke

Misschien moest je eerst eens vermelden wáár je precies aan de slag wilt met je bureau. Er zijn plaatsen in het land waar meer thuiszorgbureaus zijn dan cliënten, namelijk. (ik ka het weten, ik woon in zo'n regio… :() En wat wil je, bemiddelen, of personeel in loondienst nemen, of gewoon in je eentje aan de slag bij de mensen?

• Janet

Wij hebben druk plannen gemaakt hoe en wat we willen, we willen mensen in loondienst nemen, maar willen ook bemiddelen.

Mijn vraag is, hoe je zo iets op poten moet zetten. Ik bedoel, inschrijven kvk, en dan..? Het begin is even moeilijk, de rest van de plannen zijn allemaal uitgewerkt.

• Janet

Beiden, bemidellen, én personeel in loondienst nemen. (Maar hoe ga je te werk, bij bv bemiddelen?)

Ik wil dit in de regio Utrecht doen, ikzelf woon in Wijk bij duurstede. We willen een breed gebied gaan doen,zowieso heel regio Utrecht

• Cobie

Nou bij de kvk zal je alle informatie kunnen krijgen wat je nodig hebt hoor. Maar misschien lezen anderen dit nog en kunnen je tips geven. Jammer dat het in Utrecht is, te ver weg voor mij, anders zou ik me aanmelden bij jullie. Succes ermee. Groetjes van Cobie.

• Nelleke

Kijk eens naar de websites van andere bemiddelingsbureaus, over het algemeen laten zij de cliënt een bepaald percentage betalen over elk uur dat een zorgverlener die via hen bemiddeld is aan het werk is bij de cliënt. Er zijn ook bemiddelingsbureaus die van beide kanten geld vragen, dus zowel van de zorgvrager als de zorgverlener. Ik vind dat zelf geen optie, behalve als je van plan bent gratis scholing, of eventueel hulp bij de administratie te leveren.

• Janet

Waar kom je zelf uit de buurt? Ben je van plan om in de thuiszorg te gaan werken, of ook op een eigen bureau op te starten? Inderdaad hebben ze bij de kvk een hoop informatie,.. maar zouden ze me ook uit kunnen leggen hoe ik dit dan goed kan gaan starten? Ik weet het niet..

• Janet

Hoi Nelleke. Inderaad vragen ze een bepaald percentage, bemiddelingskosten. Het een en ander heb ik daar al van uitgezocht.

Maar wat zijn de procedures om een zzp-er bij iemand in te zetten, hoe gaat dit in zijn werk? Ik ben hier, wat dat betreft, niet helemaal mee op de hoogte. :-S

• Nelleke

Ja, dat is nog een heel verhaal, daar kun je het beste even folders downloaden van de belastingdienst en de KvK, en natuurlijk ook van de SVB (freelancerscontracten)

Hou er rekening mee dat de freelancers niet meer dan 2 dagen per week bij iemand over de vloer mogen komen, alleen als ze werkelijk ondernemer zijn voor de belastingdienst vallen ze niet meer onder de 2-dagen regeling. Laat ze in dat geval een VAR aanvragen bij de belastingdienst!