een eigen thuiszorgbureau starten? wie helpt?

• Janet

Hoi Nelleke, 2 dagen regeling? ZZPers mag ik toch vaker dan 2 dagen inzetten?

In mensen in dienst nemen, hoe ga je hiermee te werk?

Het opstarten van dit alles, brengt nog een tal van vragen / obstakels met zich mee, blijkt..

• Nelleke

Nee nee, vergis je niet, de freelancer valt onder de 2-dagen regeling, behalve wanneer hij/zij een VAR bij de belastingddienst heeft aangevraagd waaruit blijkt dat hij voor de bel. dienst ondernemer is. (dwz hij maakt genoeg winst, heeft voldoende cliënten, draait een x aantal uren in eigen bedrijf, etc)

Download vooral http://www.svb.nl/Images/9053NZ_0803_01_tcm47-31267.pdf

hierin staat het duidelijk omschreven!

• Janet

Aha, precies. Ik snap het..

Heb je zelf een eigen thuiszorgbureau of bemiddelingsbureau?

Heb je misschien meer tips waar ik op internet meer informatie kan vinden?

• Janet

Hoi Nelleke,

Heel erg bedankt voor de link. Er staat inderdaad een hele hoop informatie in, die ik zeker kan gebruiken!

Even een vraag nog, als je een particuliere thuiszorg hebt of dergelijke, moet je de dingen dan via de SVB regelen? Heb je nog meer nuttige links of tips?

Groet, Janet

• Nelleke

Hoi Janet, ik werk al geruime tijd als freelancer voor PGB cliënten, mail me als je meer vragen hebt maar even naar mijn pm.

• Desiree

Hallo,

Persoonlijk denk ik dat het prettiger werken en minder administratie geeft als je met free-lancer en zelfstandigen werkt… Ook voor de free-lancers is het prettiger op deze manier dan in loondienst. Ik werk al 5 jaar zo… en het bevalt enorm. Ik zou nooit meer anders willen.

Maar als je met free-lancers gaat werken, zorg dan ook dat ze allemaal een beroepsaansprakelijkheidsverzekering hebben. En ze kunnen buiten de VAR verklaring als ondernemer bij de belastingdienst gerestreerd worden. Dat geeft belasting voordelen…

Heb je nog vragen… mail maar gerust…

Groet, desiree

• janet

Hoi Janet,

een tip, kijk ook eens even op de site van wwwzorgbureautwente.nl.

je kunt ook, (als je dan zover bent ) kontakt opnemen met de transfer afdeling van het ziekenhuis, en daar een afspraak maken en jezelf/ jouw thuiszorg bedrijf, daar promoten, wat voor diensten kun je bieden; terminale zorg, huishoudelijke zorg, nachtzorg, en hoe snel je mensen kunt inzetten, of er wachttijden zijn bij het inzetten, etc.

Ook is het erg handig om kontakt op te nemen met het CIZ (Centrum Indicatiestelling Zorg). en je ook daar promoten.

Groetjes Janet

• Jeroen Camijn

Mischien is het ook handig als je met een start ook een goede database( voor klanten planning e.d. hebt)

Mail me maar als je hier vragen over hebt

ik ken een bedrijf waar ik zelf ook mee werk

en dat programma is uiterst gebruik vriendelijk en het werkt goed

Groeten

• Jeroen Camijn

Beste Janet

bedankt voor je mailtje

ik werk tegenwoordig bij een bdrijf die dit soort software levert voor o.a. kinderdagverblijven

maatschappelijk werk

en zorg instellingen.

mocht je een demo willen laat het even weten.

dan stuur ik je een demo verise op

denk voornamelijk aan het:

plannen van zorg

client informatie.

eventueel opstellen van zorgplannen.

e.d.

met vriendelijke groet

Jeroen

• Klaas

Voor wie zelfstandig én als ondernemer in de zorg wil gaan werken, maar niet alle lasten van het opstarten van een eigen bureau wil hebben …. In Friesland start Yu als een nieuwe franchiseorganisatie. Yu is een stichting zonder winstoogmerk die als doel heeft om vraagsturing breed aan te bieden. Zij hebben zelfs van het zorgkantoor toestemming om zorg in natura te leveren !

Hun website (www.yu.nl) is zeker de moeite van het bekijken waard !

Groet

Klaas