Hoi Nelleke, 2 dagen regeling? ZZPers mag ik toch vaker dan 2 dagen inzetten?
In mensen in dienst nemen, hoe ga je hiermee te werk?
Het opstarten van dit alles, brengt nog een tal van vragen / obstakels met zich mee, blijkt..
Nee nee, vergis je niet, de freelancer valt onder de 2-dagen regeling, behalve wanneer hij/zij een VAR bij de belastingddienst heeft aangevraagd waaruit blijkt dat hij voor de bel. dienst ondernemer is. (dwz hij maakt genoeg winst, heeft voldoende cliënten, draait een x aantal uren in eigen bedrijf, etc)
Download vooral http://www.svb.nl/Images/9053NZ_0803_01_tcm47-31267.pdf
hierin staat het duidelijk omschreven!
Hallo,
Persoonlijk denk ik dat het prettiger werken en minder administratie geeft als je met free-lancer en zelfstandigen werkt… Ook voor de free-lancers is het prettiger op deze manier dan in loondienst. Ik werk al 5 jaar zo… en het bevalt enorm. Ik zou nooit meer anders willen.
Maar als je met free-lancers gaat werken, zorg dan ook dat ze allemaal een beroepsaansprakelijkheidsverzekering hebben. En ze kunnen buiten de VAR verklaring als ondernemer bij de belastingdienst gerestreerd worden. Dat geeft belasting voordelen…
Heb je nog vragen… mail maar gerust…
Groet, desiree
Hoi Janet,
een tip, kijk ook eens even op de site van wwwzorgbureautwente.nl.
je kunt ook, (als je dan zover bent ) kontakt opnemen met de transfer afdeling van het ziekenhuis, en daar een afspraak maken en jezelf/ jouw thuiszorg bedrijf, daar promoten, wat voor diensten kun je bieden; terminale zorg, huishoudelijke zorg, nachtzorg, en hoe snel je mensen kunt inzetten, of er wachttijden zijn bij het inzetten, etc.
Ook is het erg handig om kontakt op te nemen met het CIZ (Centrum Indicatiestelling Zorg). en je ook daar promoten.
Groetjes Janet
Beste Janet
bedankt voor je mailtje
ik werk tegenwoordig bij een bdrijf die dit soort software levert voor o.a. kinderdagverblijven
maatschappelijk werk
en zorg instellingen.
mocht je een demo willen laat het even weten.
dan stuur ik je een demo verise op
denk voornamelijk aan het:
plannen van zorg
client informatie.
eventueel opstellen van zorgplannen.
e.d.
met vriendelijke groet
Jeroen
Voor wie zelfstandig én als ondernemer in de zorg wil gaan werken, maar niet alle lasten van het opstarten van een eigen bureau wil hebben …. In Friesland start Yu als een nieuwe franchiseorganisatie. Yu is een stichting zonder winstoogmerk die als doel heeft om vraagsturing breed aan te bieden. Zij hebben zelfs van het zorgkantoor toestemming om zorg in natura te leveren !
Hun website (www.yu.nl) is zeker de moeite van het bekijken waard !
Groet
Klaas
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?