hallo. van mijn planning hoorde ik dat ik a.s. vr 5 mei volgens het cao verplicht vrij moet nemen omdat wij die uren al bij onze verlofuren hebben gekregen. is dit zo? ik wilde gewoon werken.
5 mei is een oficiële Zondag, je mag dan geen HV schrijven omdat ze je dan ook onregelmatigheidstoesleg moeten betalen en dan wordt de hv levering erg duur voor de organisatie,
Bij ons zijn er wel medewerkers die wel werken op 5 mei om die rompslomp te voorkomen van schuiven met de klant, maar dat schrijven ze dan in overleg met de klant op een andere dag.
In princiepe moet je op die feestdagzondag ook zelfs vacantieuren schrijven omdat die bij je vacantiedagen ingepland zijn.
Het vreemde alleen is dat de meesten dan toch nog de klanten moeten verzetten naar een andere dag om ze toch te kunnen helpen in dezelfde week ,dus in princiepe dan extra uren maken toch !
Dit klopt dan niet als u moet betalen, als u een rekening van het gak krijgt staat daar gespecifeerd op welke uren in welke week u zorg heeft gehad. Maar die eigen bijdrage kan desondanks hetzelfde blijven al krijgt u 3 of 4 uur minder zorg. Geef even voorbeeld van client bij ons: mw betaalt haar maximale bijdragen van 16,95 euro mw krijgt ongeveer 30 uur zorg waarvan 8 uur huishoudelijke zorg,persoonlijke zorg gaat altijd door ook op feestdagen. Mw krijgt met hemelvaart geen huishoudelijke zorg dus 4 uur minder die week maar haar eigen bijdrage blijft gewoon 16,95 euro omdat dit mw haar maximale eigen bijdrage is.
Ik hoop dat dit zo duidelijk is.
ik maak ook planningen en als de huishoudelijke zorg niet wordt geleverd omdat het een “Zondag” is, wordt deze zowieso op een andere dag in die week geleverd, of naar wens een week later als 2e x in die week daarop geleverd. Vervallen doet de hv alleen op “verzoek” van de klant zelf, je tekent een overeenkomst waarin staat dat je minimaal zoveel uur gelevert krijgt, kijk je contract maar na !!!!
Het is nooit zo dat vanwege een feestdag de persoonlijke zorg niet door gaat, hv zal echter wel verzet worden , omdat het duur is voor de organisatie, vanwege de onregelmatigheidstoeslag waardoor de hv-levering
erg duur wordt in verhouding tot de opbrengst! helemaal nu de hv nog minder gaat opleveren nu het naar de gemeenten gaat !
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?