5 mei vrije dag?

• Karin@

Ik heb voor die dag geen extra hulp gehad de week daarna.

Ik moet mijn eigen bijdrage gewoon betalen, hulp of geen hulp.

• Debbie

Dan zitten jullie zeker erg ruim?

Als er bij ons een dag wegvalt is het onmogelijk om al die clienten op een andere dag zorg te verlenen (HV).

Gelukkig zijn er ook heel veel clienten die zelf al doorgeven niet thuis te zijn e.d.

Uiteraard krijgt men wel PV (zondagsdiensten).

• verzorgende

in ons team word elke hv-er ingepland op zijn minimum, grote contracten worden bij ons maar zelden afgegeven, gemiddelde hv-wer werkt 20- uur, en daarbij moeten ze minstens 2 blokken/klanten van ongeveer 3 uur per week kunnen helpen in nood of bij vacantie en bij ziekte.

Daarnaast hebben wij inval en oproepkrachten en zetten ook in nood uitzendkrachten in

De overeenkomst moet worden nageleefd als de klant dit eist, en dat mogen ze eisen toch, ze tekenen een overeenkomst waarin zij de verplichting tot betalen aan gaan en wij de verplichting tot levering aan gaan

Heb je niet zon overeenkomst Karin ??

Ik zou hier zeker een officiele klacht over in dienen, zoals onze manager zegt, als het een personeelsprobleem is om te kunnen leveren dan is het het probleem van de manager te zorgen voor personeel !

Succes

• Karin@

Ik heb het allang opgegeven om wat te zeggen.

Als mijn vaste hulp niet komt, dan komen er studentjes van een uitzendbureau, en die zijn na 2½ uur al weer weg, na zo licht mogelijke karwijtjes te hebben gedaan hier, die zijn totaal niet gemotiveerd.

Ik heb juist hulp voor het zware werk.

Vaak komt er op het laatste moment een belletje v.d. thuiszorg, dat ze niemand hebben.

Maar owee als ik weiger te betalen????

• merel

Ik denk dat we hier dingen over het hoofd zien.

Karin als ik zo vrij mag zijn wat is jou maximale bijdrage per maand?

En verzorgende jij schets het wel heel erg zwart wit, bij onze thuiszorg overleggen wij altijd met de clienten of ze als ze eventueel op een feestdag h.v.z. krijgen, of ze een andere dag hvz willen. Heel vaak willen clienten dit dus niet om de reden die karin al aan gaf of omdat ze geen vreemde over de vloer willen en alles moeten uitleggen. Wil de client geen zorg die week dan wordt er ook geen rekening gemaakt en eisen we geen betaling, want zoals jij het stelt kunnen we dat dus eisen want er is tenslotte een contract!!!!! Maar het venijn zit hem in die eigen bijdrage, wat ik hier al geprobeerd heb om uit te leggen.

Dus probeer het nog een keer: client heeft 2 keer per week hvz 8 uur totaal, client betaalt een maximale bijdrage voor 4 uur gezien haar inkomen, zou zij minder dan 4 uur zorg krijgen dan pas betaald zij minder. Maar krijgt zij deze week maar 4 uur zorg i.p.v 8 uur dan BLIJFT de eigen bijdrage hetzelfde.En zoals jij zeg moet de managers maar personeel aannemen maar die krijgt ook van hogerhand te horen dat er niet meer bij mag,en ik weet als er wel personeel bij mag dat die ook niet voor het oprapen liggen, en dan het menselijke aspect nog medewerkers kunnen ook ziek worden. Nou zat ikzelf in de verzorging maar als ik alleen al kijk hoe slecht wij invaldiensten kunnen krijgen die we vaak al maanden van te voren aanvragen. Ik vindt dat jij het wel allemaal heel makkelijk voorstel.

• Nelleke

Karin, als je zo ontevreden bent over je huidige HV, waarom probeer je dan geen PGB te krijgen?

• Karin@

Ik betaal het laagste Merel voor 3 uur per week.

Nelleke, ik kan dit niet meer aan, anders had ik het allang gedaan, maar ik ben gewoon, door mijn ziekte en alle andere problemen, te moe om nog meer te gaan doen.

Er zijn veel te veel dingen mee gemoeit met een PGB.

• merel

pgb is inderdaad ideaal, maar geeft veel rompslomp zie het bij mij eigen ouders die snapte er niks meer van. Heb toen ook eens poging gedaan maar kwam er ook niet uit. Kan me voorstellen dat veel mensen daar tegen opzien.

Maar dat is nederland op zijn best regels regels en nog eens regels.

• Berna

Er zijn toch ook bureaus die alles regelen wat betreft PGB?