Mijn echtegenote werkt als alfahulp bij 4 “oudjes” in de Randstad.
Door de verhoging van de eigen bijdrage kunnen zij allemaal de hulp niet meer betalen en overwegen te stoppen.
Sommige mensen moeten van hun AOW-tje zelfs rond de 300 euro per maand gaan betalen.
Ronduit schofterig zijn die nieuwe bezuinigingsmaatregelen.
De mensen die jarenlang hun bijdrage geleverd hebben de wederopbouw van ons land en economie na WO-2 worden nu als oud vuil aan de kant geschoven door Jan Peter Balkenende en zijn CDA/VVD-rovers. Is dat nu hun dank?
Er zijn gevallen bekend van bejaarden die zich kruipend door hun huis voortbewegen en toch hun hulp hebben opgezegd. Mensen die al jaren op de wachlijst staan voor een verzorgingshuis en dankzij de thuiszorg nog een beetje zelfstandig kunnen blijven wonen.
Nou, Jan Peter B. , als je een beetje geluk hebt worden die lijsten snel korter hoor!
We laten onze “oudjes” gewoon doodgaan door ze te laten kreperen.
Scheelt ook weer in de ziektekosten he?
Jouw moeder zit zeker in een prive-verzorgingshuis?
Jullie willen niet weten (en IK weet het WEL) hoeveel geld er uitgegeven wordt aan het gevangeniswezen en hoe het daar aan toe gaat. Gevangenen hebben het in dit land VELE MALEN BETER dan onze bejaarden. Terwijl de parasieten van onze maatschappij elke dag kunnen kiezen WAT ze willen eten, kunnen veel van onze bejaarden kiezen uit WEL of NIET eten. Hoe scheef kunnen verhoudingen in een “welvaartstaat” liggen………
En dan durft men te zeggen dat gevangenen dan wel hun vrijheid kwijt zijn….ja me bolle r..t, die bejaarde die zijn huis niet meer uit kan of durft zeker niet?
Laten we de geldkraan naar die criminelen maar dichtdraaien en uitgeven aan de zorg! Het is toch te gek voor woorden dat we beter zorgen voor gevangenen dan bejaarden!!!!
Stelletje schoften daar in Den Haag in hun dikke dienst-BMW's. En dat noemt zich dan Christelijk. Nuben ik zelf niet gelovig maar volgens mij bedoelt de bijbel met naastenliefde iets anders dan hetgeen nu gebeurt.
We zouden eigenlijk onze bejaarden in de bus moeten hijsen en dan massaal met kruk en rollator het Binnenhof moeten verbouwen. Helaas is die generatie te netjes opgevoed………………..
Pfffff…..ik ben mijn frustratie even kwijt…….
Hans. :-(