benieuwd naar de gevolgen van de beknibbeling op thuiszorg

• Theo

Toos, begrijp me goed,ook wij willen wel meer inkomen,ondanks het feit dat wij niet te kort komen,maar waar het mij om gaat is de ongenuanceerde voorlichting ,11,80 per uur, die er gegeven wordt en die van geen kant deugt Natuurlijk worden veel dingen duurder , maar wij wilden toch ook wel meer betalen om in een ziekenhuis eerder geholpen te worden, en dat we sneller thuishulp konden krijgen ,Dat zal toch echt betaald moeten worden ,daarbij komt dat bij b.v. thuishulp, al jaren de kosten niet verhoogd zijn .bij ons niet tenminste.Dat advies wat Debbie geeft is volgens mij het beste ,wacht eerst maar eens rustig af ,volgens mijn bescheiden mening valt het wel mee. Vriendelijke Groet theo

• Toos

Beter is om het CAK te bellen want de eerste rekeningen komen pas in Maart.

Natuurlijk horen de mensen alleen maar het bedrag van 11.80 per uur en het blijft natuurlijk inkomensafhankelijk.

Met vriendelijke groet,

Toos

• Lydia

Helaas is het bijna onmogelijk om het CAK te bellen, ze blijven in gesprek. Mijn klanten moeten er erg veel moeite voor doen om informatie te krijgen. Wordt het niet eens tijd dat er een duidelijke uitleg in de kranten en op tv komt die iedereen kan begrijpen?

• Anny

Het CAK stuurt alle mensen die thuiszorg krijgen een nieuwe brief over de eigen bijdrage. Dit hoorde ik vanmiddag over de radio het is te hopen dat er nu duidelijke uitleg wordt gegeven.

Anny

• nok nok

Hoi Toos,

Je schreef dat de jaar contracten niet verlengd worden bij jullie, is jullie dat ECHT medegedeeld??

Ikzelf heb ook een jaarcontract,maar de leidinggevende kon mij niet dirrect antwoord geven op deze vraag !!

Groetjes

• Ingrid

Het CAK had het wel “slim”aangepakt om net voor de kerstdagen de mensen een brief te sturen met de eigen bijdrage verhogingen,maar wat kunnen de mensen hier tegen doen,helpt een beklag doen?

Er zullen toch geen collega's op de straat komen? Bij ons nemen ze weer mensen aan dus dit snap ik ook weer niet helemaal..de clienten die ik heb mopperen ook allemaal en de meeste zijn ouderen maar de brief was erg onduidelijk net als de brief die we van de instelling hebben gekregen,niet echt duidelijkheid.

• John

Beste Theo,

Jouw mening is niet zo bescheiden. Het druipt van zelfzuchtigheid.Ik zou me niets verbazen wanneer je uit de CDA/VVD hoek komt.

MAn, denk toch ook eens aan al die mensen, die de info die ze nu hebben gehad gewoon niet BEGRIJPEN. Dan kan jij wel mooie praatjes hebben……………………

• Theo Sr

Dear John, Waarom jij boos bent op mij ontgaat mij ten enemale.Jij kunt toch mij niet verwijten dat mensen niet weten, wat zij aan thuiszorg moeten betalen.Als dat zo is ,is dat een groffe tekortkoming van de regerings partijen, maar minstens zo erg vindt ik het gegeven dat oppositie partijen niets anders gedaan hebben, dan de nadruk te leggen op die 11,80 euro en daardoor veel mensen vooral in de lagere inkomens volledig op het verkeerde been gezet hebben Om dat ik tegen het voeren van deze hetze ben ,ben ik nu ineens cda cq,vvd.Wel Dear John,ook deze hoek vind ik wel best ,maar hoe dan ook mezelf laten bedonderen daar pas ik voor .Een klein tipje van de sluier wil ik wel oplichten,ooit was ik lid van de E.V.C.en hoe dan ook ,de Waarheid is bij mij altijd nr 1 geweest.Verder vriendelijke groeten en een prettige zondag ,toegewenst van de mooie praatjes maker Theo

• Toos

Ja dat is ons medegedeeld door de zorgmanager.

• LindaK

het gevolg dat er beknibbeld wordt op de thuiszorg, heb ik ook gemerkt

want mijn sollicitatie als thuiszorg hulpverlener wordt niet in behandeling genomen

als redenen bezuinigingen, wel willen ze mijn CV tot juni 2004 bewaren

krommer kan het toch niet, wil je graag in de thuiszorg werken hebben ze je niet nodig.

grt Linda