benieuwd naar de gevolgen van de beknibbeling op thuiszorg

• regina

Ik heb die lijst bekeken en als ik het dus goed heb begrepen is de hoogste eigen bijdrage 377.60 ongeacht het aantal uren zorg dat men krijgt en ook al is je inkomen hoger dan 50 000 euro.

• Theo Sr

Ja,zo is het inderdaad Regina,alleen vermoed ik dat er hier bij dit hoge salaris een klein addertje onder het gras zit ,omdat de Inspecteur van de Inkomstenbelasting, hoogstwaarschijnlijk een briefje zal sturen dat gezien uw hoge inkomen, het heel normaal is dat u hulp in de huis houding heeft ,en dat daardoor de kosten van deze hulp niet aftrekbaar zijn voor de belasting.Zo zie je maar dat overal regeltjes voor zijn .Dus waar voor mij de hulp bel. aftrekbaar is ,komen deze mensen daar niet voor in aanmerking.Zielig he Groet THEO

• Anne

De hoogste bijdrage is € 528,20 per 4 weken, dus helaas nog iets hoger dan je dacht.

• Theo

ANNE, De lijst van de www.zorggroep gaat inderdaad maar tot 50.000 euro inkomen en dan is de hoogste bijdrage 424.80 per 4 weken.De cijfers die hoger zijn zullen dan wel van een hoger inkomen uitgaan maar ja, bij zulke inkomens geeft dat ook niet zo veel .Eigenlijk kan me dat ook niet zoveel schelen ,omdat ik heel goed tevreden ben met wat we zelf hebben, en de zon heel best in het water kunnen zien schijnen.Het zal veel mensen heel gek in de oren klinken maar ons grasveldje is net zo groen als bij de buren .VR. GR. THEO

• John

Tja John,

dat bedoel ik nu. Je concludeert al meteen dat ik boos op je ben. Waarom zou ik?

• Theo

Dear John, Misschien is het de toon die je tegen me aanslaat met je conclusies over mij ,die mij doet denken dat je boos op mij bent .Mocht ik mij vergissen, bied ik natuurlijk hierbij direct mijn excuses aan .Vr. groet Theo

• runnertje

Vorig jaar kwam ik in aanmerking voor Thuiszorg ivm invaliditeit. Maar bij de “eigen bijdrage” werd gekeken naar het inkomen van 2 jaar geleden. Toen was ik nog fulltime werkzaam en het salaris wat ik toén verdiende had ik natuurlijk allang niet meer. Ik schrok me dood, want zo'n bedrag kon ik niet betalen van mijn wao. Enfin, na diverse telefoontjes uiteindelijk een voorlopige schatting en de eigen bijdrage is omlaag gegaan. Toen ik daar uit was kwam de brief in december dat de eigen bijdrage behoorlijk omhoog ging. Ik wacht nog steeds op een brief met “verheldering” en heb 1 januari mijn thuiszorg (voorlopig) stopgezet, want op die manier kan ik het niet betalen. Vervelend, ben alleenstaand, ik modder nu zelf maar aan, alles is een stuk duurder geworden. Zodra ik exact weet wat mijn eigen bijdrage wordt wil ik wel weer thuiszorg aanvragen, maar ik wil in maart niet ineens voor verrassingen komen staan als ik een rekening van het CAK ontvang.