Auteur: Elly (—.a2000.nl)
Datum: 25-08-2004 13:59
Ook ik wil hier even op in gaan.
Ik ben een client van de thuiszorg.
Heb sinds lange tijd een vaste hulp voor 3 uur per week.
Sinds 2 maanden is zij weer pleite, eerst ziek melden, en dan haar vakantie er achter aan.
Begin December meld zij zich weer ziek, (haar verjaardag valt in die periode ) en ik mag blij zijn dat zij in Januari weer komt.
Steeds invalhulpen, maar de een is nog erger als de ander.
Licht werk kan ik zelf nog, en dat doe ik ook, ik heb een spierziekte.
Maar als zij iets doet, laat zij alles overhoop liggen, en ruimt niets op, of zet iets terug op zijn plaats.
Ik moet alles opruimen.
Stofzuigen, is recht toe recht aan, nergens achter de deuren, of randen, of onder iets zuigen enz….
Trap, nee hoor, word één keer per jaar maar gedaan, maar ze doet het nooit uit zich zelf.
Ik heb één keer een Surinaamse vrouw hier gehad, jeetje, wat werd de keukendeur en omlijsting en de ramen schoon, ook heeft zij de buitenboel ( balkon) gedaan.
Het blinkt nu nog.
Mijn hulp is extreem dik, misschien kan zij het gewoon niet aan, maar zoek dan ander werk.
Zij is van 9 tot 12 uur hier.
Zij zit tot 10 uur op haar kont, gaat dan even wat doen met de franse slag, is weer moe en gaat ijskoud gewoon weer zitten.
Van de 3 uurtjes, doet zij er mischien een uurtje van.
Sorry van mijn klagen, maar ik heb steeds invalhulp gehad de afgelopen twee maanden, en alleen met die ene vrouw ging het prima, de andere kwamen of niet opdagen, of gooide er met hun pet naar.
Maar betalen moet ik wel dus, al is het een mininum bijdrage.
Ik moet er bij zeggen, het is een aardige meid mijn vaste hulp, maar mijn huis vervuild vreselijk.
Maar als je een raam lapt, dat hoort de omlijsting daar ook bij, maar nee hoor, resultaat een goor gezicht van kunstofkozijnen, met vuil tussen de randen, dit is maar een klein voorbeeld, achter deuren word nooit gezogen, de stof lag er laatst een centimeter dik, overal ligt stof, en dat is voor mijn longenemfyseem ook weer niet goed.
Ik heb zovaak al gezegt, al doe je de hele morgen over het stofzuigen, als je het maar goed doet, maar ook dat is teveel gevraagt.
Maar ik ben huiverig voor een ander, omdat ik niet weet of het klikt, is ook erg belangrijk.
Wat kan ik hieraan doen?
Groetje Elly.