U schrijft dat u de afgelopen 2 maanden steeds invalhulpen heeft gehad die niet voldoende functioneerden, op één na.
Twee maanden, dat is 8 weken, dus 8 hulpen, waarvan er maar één voldeed?Dan vraag ik me toch af of u zelf niet te kritisch bent.
Ik werk zelf FULLTIME als A helpende en ik kan u verzekeren dat ik me echt goed aan schema's moet houden anders heb ik zelf na een maand thuiszorg nodig. Veel mensen begrijpen niet dat wij in meerdere huishoudens hulp bieden. Als het (hier aan de kust) heeft gestormt wil iedereen de ramen gezeemd hebben. Maar als ik 2 tot 3x per dag alle ramen van een woning moet zemen is dat niet vol te houden. Ik heb dan ook bij alle clienten strakke schema's. Eens in de 6 weken heeft alles een beurt gehad (ook de gang, ook onder stoelen, banken en tafels gezogen enz.)
Ik heb zelf 2 clienten die er zelf ook heel andere schema's op na hielden en dat ook van mij verwachtten. Ik ben met die clienten om de tafel gaan zitten, heb uitgelegt waarom ik zo moet werken en de schema's aangepast op hun wensen. Maar nu de schema's vaststaan wordt daar ook niet vanaf geweken. Ik doe altijd eerst de zogemaande dagelijkse beurten en dat is zo ingeplant dat ik altijd tijd heb voor één ding extra. Ik werk in seniorenwoningen maar kom ook bij een gezin met kinderen.
Heeft u het er wel eens met uw hulp over gehad? Of met de verantwoordelijke?
En als er uit zo'n gesprek niets komt zou ik als ik u was eens informeren naar een persoons gebonden budget. Dan kunt u zelf hulp inhuren die aan uw eisen voldoet en volgens u eisen werkt.