Doktersbezoek

• mireille

Ik weet niet waar jij mee bezig ben maar je heb totaal geen begrip voor je medemens.

Weet je wat jij moet gaan doen lekker ergens op kantoor gaan zitten en uit de zorg gaan.John schreef:

>

> Waarom vind je dat je werkgever moet opdraaien voor de uren

> die jij aan jouw ziekte bij de dokter zit. Oké, jij kan er

> ook niets aan doen dat je ziek bent; maar moet de werkgever

> daar dan voor ‘boeten’?

>

> Het is vervelend voor je, maar ik denk dat je toch maar moet

> accepteren dat doktersbezoek je uren kost. Je kunt ook

> denken: blij dat ik werk of kan werken (ondanks ziekte). Niet

> kunnen werken is nog erger (heb je wel genoeg tijd om naar de

> dokter te gaan, maar ja, of dat nu de bedoeling is?)

• maia

Bij ons heb je een aantal vrije uren en daarin zitten ook de dokters visites bij inbegrepen.

Indien je zelden ziek bent heb je mazzel en houd je uren over anders komt het er op neer dat je extra moet werken.of je ziek moet melden

Indien je niet of nooit ziek bent maar toch zo als ik in dit geval een groot aantal uren nodig hebt om in het ziekenhuis onderzoeken te laten plaatsvinden ,heeft mijn manager met mij een afspraak gemaakt .

Zodat ik op het einde van het jaar toch mijn broodnodige vakantie kan nemen en ik duidelijke afspraken kan maken met de planning zodat alles soepel verloopt.

Dat zij hier mee akkoord is gegaan heeft ook te maken met het feit dat ik niet voor elk wisse wasje thuis blijf zoals een paar collegaas die dat wel doen Zakelijk gezien is dit voor beiden partijen een prima oplossing en worden de clienten er geen dupe van

• Anneke

Hallo Maia,

Geweldig maar dat wist je al, je bent een kei van een collega….En het werk bij de thuiszorg is geweldig,niet het gezeur er om heen maar het werken met en voor mensen dat is wat het leuk maakt. Daarom zijn wij ook niet zo vaak ziek en als we ziek zijn, dan zijn er weer geweldige collegas die het werk overnemen. Groetjes Anneke.

• Maike

Hoi John,

Ik ben zeker blij dat ik nog kan werken ondanks mijn ziekte.

En ik vind wel dat mijn werkgever moet opdraaien voor mijn doktersbezoek,aangezien ik in mijn vrije urenm naar kantoor moet voor groepswerk,vergaderingen en begeleiding van nieuwe collega's.En hiervoor krijg ik dus geen rode rot cent meer voor betaald.

• John

Zo zie je maar, dat in goed overleg er van alles mogelijk is.

• ingrid

Hoi John,

Je schreef “wie goed doet,goed ontmoet”nou daar klopt dus niks van hoor.Bij ons dan.Ik sta altijd klaar voor mijn mensen ben niet beroerd om in vakanties door te werken en in te vallen maar als ik dan eens van mijn kant ze nodig heb ivm de ziekte van mijn partner(kanker) en dat ze doodleuk zeggen jij bent niet ziek..waar is dat motto dan wie goed doet,goed ontmoet.

• John

Erg kinderachtig om je ongenoegen over de andere klussen op deze manier uit te spelen.

Wees dan zo flink om je eigen verantwoordelijkheid te nemen en mak het bespreekbaar.

En kom nu niet met : dat heb ik gedaan, maar dat helpt niet;

Want kijk dan eerst eens naar je zelf: hoe heb ik het gedaan en hoe kan ik het anders doen.

Kijk ook eens bij het bericht van Maia, hier ergens boven. Daar heb je misschien iets aan.

• John

alles maar afschuiven op de baas; dat is zeker wel begrip voor de medemens.

Wanneer deze moraal bij jou hoort,,,,,,moet ik ernstig twijfelen aan jouw ‘menszijn’

Maar ga maar lekker door hoor met vernatwoordelijkheid bij anderen te leggen; je komt jezelf vanzelf tegen

• maia

Dat is bij ons dus anders wij krijgen daar uren voor1x4 weken

Echter als er extra tijd ingeleverd moet worden voor aparte clienten bespreking kost mij dat nu nog tijd ,maar daar word binnenkort nog over gesproken,.

Wanneer net als gisteren voor de 5de k.eer mijn planner geen adres had ingepland

heb ik geweigerd om daar vrije uren voor inte leveren .

Ik ben wel naar kantoor gegaan om een gesprek aan te gaan met leidinggevende dat dit dus afgelopen moet zijn.

Ik hoef niet de dupe te worden van andermans fouten

Van de andere kant kunnen ze altijd een beroep op mij doen ,en zal ik helpen waar het kan .

Maar alles moet wel bespreekbaar zijn .en dat hangt dus ook van je meerdere af

Het bevreemd mij wel dat de cao overal zo verschillend zijn

• maia

Door schade en schande ben ik wijzer geworden.

Vroeger toen ikgeen kinderen had moest ik vakantie nemen als de mensen met kinderen vak hadden gehad

Ondertussen 20 jaar later en twee vlw kinderen willen jongere collegaas het liefst dat ik mij weer aanpas,in de trant dan moet ik vrij zijn.ivm de kinderen.

Echter nu zeg ik ,je zou het graag willen , eerst bekijken of het kan,,dan het word in groeps verband besproken

Kan het hebben ze geluk en anders moeten ze daar maar een passende oplossing voor vinden dat is niet mijn probleem.

In geval van ziekte partner/of kids moet ik zeggen dat er niet moeilijk word gedaan en springt iedereen bij.