Doktersbezoek

• maia

Wat onzinnige argumenten ,Indien je je eigen ziek meld is dat toch ook werk voor de planning ,nu kunnen ze er rekening mee houden indien het tijdig gemeld word..

En wat een vertrouwen in het personeel zeg. Zoek het hogerop

Ik wens je succes ,

• John

Ik val bijna van mijn stoel van de lach om deze argumenten

De argumenten van mijn manager komen hier op neer:

1)als ze dit oke vind voor mij moet ze het voor mijn collega's ook oke vinden en dat is extra werkdruk voor de planning.

Deze manager heeft w.s. nog nooit gehoord van ‘met mensen omgaan’. Daarbij moet ze je altijd de gelegenheid geven om naar de dokter te gaan onder werktijd. En of ze dan die uren aan je terugvraagt of niet staat los van haar argument.

2)als ik in het weekend ga werken is er geen controle of ik ook daadwerkelijk ga werken.

In de thuiszorg heb je toch een registratiesysteem? electronisch of op papier.Dus het is te controleren. Heeft je manager wel eens van het woord vertrouwen gehoord?

OF (ff een gemene) is je manager wel te vertrouwen?

3)ik moet maar plannen na werktijd(ik werk van 9-12 en van 12.12-15.15 wanneer moet ik dan gaan

Lijkt mij duidelijk voor 9 uur of na 15.15 uur. Maar of dat altijd mogelijk is

TIP

Probeer zoveel mogelijk buiten werktijd te gaan, maar als het niet anders kan, kan het niet anders. Ze of hij moet je dan de gelegenheid geven. Probeer dit eerst uit te onderhandelen en bevestig e.e.a. schriftelijk aan je manager. Hij of zij moet dan terug reageren wanneer hij/zij het er niet mee eens is.Geen reactie terug is dan min of meer een instemming.

Daarnaast blijf ik wel van mening dat doktersbezoek wel voor eigen rekening van de ‘zieke’ komt. Ik zie geen reden (buiten ziekte door ‘schuld’ van de baas) waarom de baas dit zou moten betalen.

• ingrid

collega's doen niet moeilijk maar ik werk nl veel uren en allen staan ook ‘volgeboekt’,nee het management deed moeilijk.heb met toestemming mijn hele rooster door de war gegooid als mijn man chemokuren kreeg,de clienten(vaste) deden niet moeilijk en waren zelfs erg meegaand.