Doktersbezoek

• Maike

Nou John bij ons is dit dus niet bespreekbaar.Ik heb vanalles geprobeerd,(op zaterdag werken ipv op de dag dat ik naar het ziekenhuis moet,klant vond het prima manager niet.Drie klanten op een dag,klant vind het prima manager niet.Drie keer een uur langer werken,zelfde verhaal.

Weet jij dan nog iets wat ik kan proberen,want ik weet het echt niet meer.

• meredith

..Het lijkt mij dat je toch behoorlijk constructief bezig bent zo.

Ruilen met andere collega s ging ook niet?

En heeft jou manager ook de redenen doorgegeven waarom jouw alternatieven niet bespreekbaar zijn? Als je er niet uitkomt met haar zou ik naar iemand gaan die boven haar staat..regiomanager ofzo..Zo kom je niet verder lijkt mij..Je hoeft niet alleen te geven, maar mag ook wel iets terugverwachten van je wergever,zeker als jij wel altijd klaarstaat als zij omhoog zitten!

succes !

• maia

Belachelijk ,dat pleit niet voor je manager Ik zou het dan toch hogerop zoeken ,

en het is voorleggen aan haar/zijn meerdere.

In mijn geval is het bespreekbaar en word er altijd een oplossing voor gevonden

Geen probleem meerdere clienten opeen dag

In zulke situaties gaat personeel zich ziek melden ,en dat kan toch nooit de bedoeling zijn ,want uit eindelijk moet dat zkh bezoek ook doorgaan

• maia

Sorry Meredith ik had even niet opgelet dat je het zelfde advies had gegeven

• John

Niet bespreekbaar? bedoel je dat je manager er echt niet over wil praten of naar je wil luisteren? Of luistert de manager wel, maar mag je niet doen wat jij voorstelt?

Dat is m.i. een wezenlijk verschil.

Kun je (of wil je) de argumenten van je manager omschrijven?

• maartje

Oja?Denk jij er wel eens bij na,dat mensen die in de zorg werken geestelijk en lichamelijk erg zwaar belast worden,wat vaak reden is tot artsbezoek,fysiotherapie enz.Ik spreek uit eigen ervaring,en vindt het niet fair dat ik doordat ik overbelast ben door mijn werk, ook nog eens vakantieuren moet afschrijven voor artsbezoek.Dat voelt als een trap na voor mijn harde inzet!Twijfel je nu soms ook aan mijn 'menszijn"?

• John

Natuurlijk is werken in de zorg zwaar; En wanneer je van dat werk ziek wordt, moet je je afvragen of je op de juiste plek zit.

Dit klinkt voor een aantal van jullie natuurlijk wwer bot en hard.

Want, je bent toch zo bevlogen, en zo lief en zo enthousiast en je doet het werk zo graag enje doet zo je best etc etc. En o, ja, wanneer jij niet in de zorg werkt (met al je daarin opgelopen kwalen) wie moet er dan in de zorg werken? Er is al zo weining personeel.

Om met dat laatste te beginnen; dat valt wel mee. Ik hoor (en lees ook hier) alleen maar verhalen van minder productie / vraag naar zorg. Dus logisacherwijs moet personeelstekort minder zijn.

Verder denk ik dat cliënten het recht hebben op een zorgverlener die ‘goed’ in het vel zit,( en in het hoofd), redelijk bedrijfszeker is zodat er op hem/haar kan worden gerekend. Daarbij zit een cliënt m.i. niet te wachten op de een of andere zwakko die alleen maar klachten heeft over het zware werk en daarom er vaak niet is.

Wederom, gaat het hier over EIGEN verantwoordelijkheid.

Wanneer JIJ het niet aankan, moet JIJ de gepaste maatregelen nemen. Wanneer dat niet gebeurd, krijg je hier gekke toestanden. Wat je nu doet is hetzelfde las door het rode licht rijden, vervolgens aangereden worden en dan tegen de gemeente zeggen dat het licht niet goed stond afgesteld. Want wanneer het groen was geweest, had je door mogen rijden.

MORAAL: mooi dat je in de zorg werkt; fijn dat je het leuk vindt; jammer dat je het niet aankan. Herscholing?

• maia

Buiten het feit dat het je eigen verantwoordelijkheid is vind ik ook dat een leidinggevende ook richting personeel een verantwoordelijkheid heeft.

Zij/hij kan er ook aan meewerken door in dit geval het toe testaan om de uren naar eigen inzicht in tehalen.

Indien er klachten zijn door overbelasting ,zou je inderdaad misschien moeten kijken naar een ander werk gebied.

Een goede gezondheid is belangrijker.

succes in ieder geval

• Maike

De argumenten van mijn manager komen hier op neer:

1)als ze dit oke vind voor mij moet ze het voor mijn collega's ook oke vinden en dat is extra werkdruk voor de planning.

2)als ik in het weekend ga werken is er geen controle of ik ook daadwerkelijk ga werken.

3)ik moet maar plannen na werktijd(ik werk van 9-12 en van 12.12-15.15 wanneer moet ik dan gaan)

• Maike

Ik weet(hoop) dat dit hierboven niet direkt op mij slaat,maar ik wil even zeggen dat ik mijn werk absoluut niet te zwaar vind en dat is ook niet de reden van mijn vele doktersbezoeken.

Er is bij mij in augustus diabetes type 2 geconstateerd en ik moet nu veel voorzorg onderzoeken ondergaan om te kijken of er al schade is aangericht door de suiker.

Verder moet ik regelmatig naar de diabetesverpleegkundige,dietiste en de huisarts om mijn bloedsuikerspiegel te contoleren.

Als ik bij mijn klanten werk,merken die niks aan mij,ik werk gewoon als altijd.