thuishulp.nl

• Riet

Hallo mensen,

Hoe is het ondertussen bij jullie met thuishulp.nl?

Hebben jullie al veel erover te horen gekregen en er “werk”besprekingen over gehad?

Groetjes

• Jet

Ha Riet,

Ja hoor, bij ons is het al zover. Hulpen die in groepen worden verdeeld, mogen voortaan zelf regelen en plannen enz. De thuiszorg is de thuiszorg straks niet meer, maar thuishulp.nl. Is het bij jou locatie ook al aan de gang dan? Wat vind jij ervan?

Groetjes van Jet.

• Riet

Hallo Jet,

Eerst vond ik het maar niets, maar dat kwam ook omdat er al veel verteld wordt, door managers, zonder dat er ook maar iemand weet wat er precies gaat gebeuren.

Ik heb toen ook heftig geprotesteerd, omdat ik te weinig productive uren zou hebben terwijl ik nog niet eens ziek was geweest in de gemeten periode. Maar dat kwam omdat ik van de thuiszorg een cursus moet volgen. We hoorden dat we wel dagen van 9 of 10 uur zouden moeten werken. Nou misschien dat jij nog jong genoeg bent daarvoor maar ik zag dat niet zitten.

Nu hebben we van een interimmanager wat meer te horen gekregen, als je bijv. voltijds werkt, of 1 dag in de week gewoon echt altijd vrij wil zijn, hoef je niet meer te werken. Het zijn de groepen die flexibel worden gemaakt en het hangt niet van de persoon af. Ik hoef dus straks niet meer dan 6 uur per dag te werken en mag mijn vrije woensdag gewoon houden. Als we in de vakantie geen vervanging binnen onze groep vinden worden er gewoon nog uitzendkrachten ingehuurd, wel zullen we de vakanties wat meer op elkaar af moeten stemmen. Ze hadden ons ook verteld dat we de klanten onze telefoonnummers zouden moeten geven en ook dat gaat gelukkig niet door. Daar ben ik persoonlijk heel blij mee want een van mijn klanten wordt al wat dement en ik heb geen zin om door haar 's-nacht uit bed gebeld te worden.

Ik werk in Den Haag bij de thuiszorg en jij?

Hebben ze jou al precies verteld hoe het gaat worden?

Groetjes Riet

• Jet

Goeienavond Riet.

Ja ik werk ook in Den Haag bij de thuiszorg, maar ben geen thuishelpende. Nou gelukkig maar he dat jullie je telefoonnummers niet aan de klanten hoeven te geven. Maar het is wel meer papierwerk he. Sjablonen die nu zelf ingevuld moeten worden, wat eerst werk was van de planner. Die kunnen dalijk ook uit gaan kijken naar een andere baan. Hebben jullie ook al gehoord hoe die sjablonen in de toekomst geregistreerd gaan worden? Dat schijnt ook nog niemand precies te weten. Ik weet ook nog niet precies hoe het er allemaal uit gaat zien hoor. Want als je wat vraagt weten ze het zelf ook nog niet (zeggen ze). Wel dat het snel over zal gaan naar Thuishulp.nl.

Groetjes van Jet.

• Emmy

Ik ben ook helpende en zit bij thuishulp.nl. Het project heeft voor en nadelen. Tijd enzo is handiger in te delen, maar ik vind het ook jammer dat je collega's nóg minder gaat zien. Dat mis ik wel heel erg. Ik vind het leuk om met collega's te praten. En ik hoor van veel clienten dat de tijdens mijn vakantie geen hulp gekregen hadden omdat ze vergeten waren. En als er een klant uitvalt, en ik moet wachten op een ander adres, heb ik van de 4 keer nu, 3 keer geen vervangend adres gekregen, en zat ik dus 3 uur te wachten op een telefoontje.

Leuk dat jullie ook in Den Haag werken! Op welke locatie zitten jullie? Ik zelf werk locatie Acacia straat.

Groetjes, Emmy

• Riet

Hoi Emmy,

Mijn manager en planner zitten in de Acaciastraat maar zelf werk ik in Loosduinen.

Je zit dus in dat project, is het echt zo positief als het is volgens ons thuiskrantje?Vraagje voor je Emmy, krijg je die uren dat je geen klant hebt gewoon doorbetaald?

Groetjes Riet

• Toos

Hallo dames,

Ook ik zit inmiddels bij thuishulp.nl. Emmy schrijft dat ze haar collegaas minder ziet, bij ons is dat juist hierdoor meer geworden,

Wij spreken soms is een avondje af om bij elkaar te komen, ( het groepje waar wij dan in zitten)….en dat is heel gezellig, we bespreken soms een paar punten als we ergens niet uitkomen, en leggen dat weer voor aan onze manager.

En dat werkt erg goed. Al met al vinden wij het best wel goed gaan, en hopen dat het zo blijft.

Ik kon vandaag ook niet naar een klant van mij, ze is vannacht opgenomen.

En er was geen ander adresje voor mij, ben dus niet naast mijn telefoon gaan zitten, maar heb thuis gewoon wat klusjes gedaan waar ik anders toe kom.

Maar ik was natuurlijk wel beschikbaar voor als ze iemand hadden.

Dan zou ik meteen op mijn fietsje springen.

Groetjes………Toos.

• Jet

Hallo Toos.

Jij was dus beschikbaar en dat krijg je dan wel betaald he, dat komt dan toch op indirecte tijd? Leuk trouwens dat jullie groepje zo nu en dan bij elkaar komen. Leuke tip voor colega's.

Groetjes van Jet.

• Toos

Hallo Jet,

Ja hoor krijg het betaald, je moet het op indirecte tijd zetten, op je werbriefje.

Ja is erg gezellig die avondjes met de collegaas.

Zo leer je elkaar een beetje goed kennen.

En dat is ook prettig als je is iemand moet bellen, of die een keer voor je in kan vallen. Als jij ziek bent, of een vrije dag wil.

• Riet

Hallo dames,

Werken jullie allemaal in Den Haag? Ik hoorde namelijk op een werkbespreking dat thuishulp.nl in meer delen van Nederland zou beginnen maar hoor niets uit andere delen van Nederland. Alleen maar positieve berichten?

Ik ben gewoon heel benieuwd naar jullie bevindingen?

Groetjes Riet