thuishulp.nl

• Riet

Hallo allemaal,

Ik weet niet waar te beginnen. Truus wat erg voor je, ik werk nu twee en een half jaar bij de Thuiszorg. Toen wij begin juni te horen kregen over wie wel en niet meemocht naar Thuishulp.nl moesten we 77% (dacht ik) arbeidsproductiviteit hebben. Ik zat daar 2,5 % onder omdat ik gewoon mijn vakantiedagen opneem en bovendien nog een cursus moest volgen ( vind ik niet erg hoor). Ik heb dan ook heftig geprotesteerd, in die periode van de meting ben ik niet 1 keer ziek geweest.

Al zal dat in het totaal misschien 5 dagen zijn geweest en dan nog door die eenmalige griepprik die ik gehad heb waarop ze nogal aandrongen.

Ik begrijp heel goed hoe je je moet voelen Truus.

Al vanaf het begin hebben ze mij beloofd dat ik verder mag leren, om naar de Hulpplus te gaan, ik moest daar alleen eerst de basiscursus voor volgen. Ik zou de cursus beginnen maart 2004, ineens belde de cursusleider me op om te zeggen dat mijn manager ( een nieuwe ) het niet goed vond. Die manager zei me dat ze me eerst wat beter wilde leren kennen en ik de enige was van mijn regio. Dus wacht maar op de volgende. Inmiddels ben ik daar mee bezig en dat gaat hartstikke goed maar ik wil verder. Ik kan goed overweg met al mijn klanten en zoals het met jullie ook zal zijn is het ook met mij, ze willen je niet kwijt maar ik wil dit niet altijd blijven doen. Ik vind het niet eerlijk toegaan bij de Thuiszorg, ze spelden je voortdurend wat op de mouw want uiteindelijk ben ik te weten gekomen dat die cursus niet doorging vanwege de bezuinigingen.

Kortom als dat formulier er komt krijgen ze van mij een dikke nul!

Oh ja, ik heb ook zo'n stappenteller gekregen, als je een stap neemt zegt dat ding soms dat je er 3 neemt en zelfs soms 18, kortom rotzooi.

Ik hoorde van een ander dat die de hele dag gelopen had met dat ding en niet een stap geteld. Ze ging zitten en ja hoor daar ging ie.

Het valt me de laatste tijd trouwens op dat we voortdurend rommel krijgen. Als ze willen bezuinigen laten ze het dan daar op doen. Ik heb liever niets dan zoiets.

Ik heb hem aan mijn zoon gegeven die schrijft er nog mee.

Sterkte allemaal dames, laten we in ieder geval elkaar niet laten vallen.

Groetjes Riet

• Jet

Ben ik helemaal mee eens. Ik hoop dat er nog meer berichten komen. Jij ook sterkte Riet……groetjes van Jet.

• Emmy78

Hoi Riet,

Ik herken best veel in je verhaaltje. Ik heb ooit gesolliciteerd op hulpplus. Daar zeiden ze dat ik eerst nog wat ervaring nodig had, en dat ik eerst een half jaartje naar de helpende zou gaan. Later hoorde ik ook dat ik het basis diploma helpende nodig had. Ik heb me daar toen gelijk op in geschreven. Steeds als ik vroeg of ik de cursus al kon gaan doen, hoorde ik weer iets anders. Te weinig aanmeldingen van onze afdeling, de groep zat ineens al vol, en nog veel meer.

Ik gaf ook elke keer aan mijn manager aan dat ik graag naar de hulpplus wilde. Ik ken heel wat mensen bij de hulpplus, en die vonden ook dat ik er geschikt voor was. Alleen blijkbaar mijn manager niet. Ik heb zelfs een paar maanden geleden zelf gesolliciteerd bij de hulpplus maar die zeiden ook dat mijn manager toestemming moest geven.

Na meer dan twee jaar op de cursus gewacht te hebben, mocht ik de cursus eindelijk in het najaar 2004 gaan doen, en ik heb de cursus nu pas eindelijk afgerond. Ik ben erg teleurgesteld in mijn toemalige manager dat ze me voor helpende.nl heeft ingeschreven in plaats van mij de kans geven om bij de hulpplus te gaan werken. Ik heb ook gehoord dat ze mensen die productief zijn, niet willen laten doorstromen omdat laag ziekte verzuim goed voor hun afdeling is.

Jammer hoor dat het allemaal zo gaat. Ik heb echt allemaal geweldige klanten waar ik een leuke band mee heb, maar omdat ik niet door kan stromen, en daar nu ook geen zin meer in heb na bijna 3 1/2 jaar gewacht te hebben, ga ik op zoek naar een leuke andere baan waar ik wel doorgroei mogelijkheden krijg.

Ik vind het heel erg voor mijn collega's die van die reorganisaties en regeltjes het dupe worden van alles.

Groetjes, Emmy78