client betrapt..........

• carin

Hallo collega's,

Ik werk sinds 1999 bij de thuiszorg regio Limburg,als A hulp.Er zijn in die 6 jaar vele lieve,grappige,ontroerende dingen gebeurd,maar ook vervelende dingen,waar ik toch goed mee overweg kan.Maar vanmorgen is er zo iets naars gebeurd waar ik geen woorden voor heben daarom jullie raad en advies vraag.

Ik zal de situatie kort uitleggen: Echtpaar van 66 en 71 jaar,krijgen sinds kort (5 weken)thuishulp,omdat mevrouw een ernstig auto ongeluk heeft gehad.Verder zijn beide,,goed bij,,.Maar nu het volgende,ik zat met mevrouw in de keuken(mijn tas lag in de hal) en kon nog net zien dat meneer mijn pakje sigaretten terug gooide in mijn tas,en dat hij vervolgens iets in zijn zak stak!!!!!!! Ik stond echt GENAGELD aan de grond,meneer is vervolgens weggegaan,ik heb in mijn tas gekeken om te kijken of mijn telefoon en papieren in zaten,dat wel, en vervolgens in het pakje sigaretten gekeken en inderdaad er waren er verschillende uit.Ik heb hier niks over gezegt tegen mevrouw,maar mijn zin is over om bij deze mensen nog tewerken.Ik heb wel mijn leidinggevende gebeld en kreeg als antwoord………..ik had het er met meneer over moeten hebben.Nu is mijn vraag,toch terug gaan volgende week en meneer proberen op heterdaad te betrappen zodat zijn vrouw er ook vanaf weet?

groetjes van Carin

• Risky

heel vervelend inderdaad, die relatie komt nooit meer goed. Ikzelf zou er niet meer naartoe gaan en telefonisch precies uitleggen waarom!!

• merel

Ik vond op het moment dat je dit zag eigenlijk meneer direct had moeten confronteren met zijn gedrag. Achteraf is dit altijd heel moeilijk.Wat ik persoonlijk zou doen is een gesprek aangaan met meneer wat je je gezien hebt en vragen waarom hij dat deed.

• Risky

ik ben het met je eens dat een confrontatie op het moment zelf het beste was geweest Merel, maar achteraf teruggaan en dan vragen waarom……is een beetje vragen naar de bekende weg he. Daarbij geef je Dhr. dan ook nog de gelegenheid zichzelf met 1 of ander smoesje goed te praten. Ik heb uit ervaring geleerd dat je bij sommige clienten HEEL duidelijk je grenzen moet aangeven, anders nemen ze van de gelegenheid gebruik om een loopje met je te nemen. Wij zijn er om mensen te helpen met de dingen die ze zelf helaas niet meer (goed) kunnen, niet om te fungeren als persoonlijke loopjongen/meisje, of in dit geval sigaretten-bevoorrader.

Dit gedrag is ontoelaatbaar, en je doet in mijn ogen de collega die na jou komt een groot plezier als je Dhr. goed duidelijk maakt dat dit gedrag de vertrouwensrelatie dusdanig schendt dat voortzetting niet mogelijk is. Wij zijn ook mensen, dat wordt door sommige zorgvragers wel eens vergeten…

• carin

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie raad,ik heb een gesprek gehad met een vertrouwenspersoon binnen de thuiszorg,en voor het volgende is besloten:Toch terug gaan naar deze mensen,doen alsof er niks is gebeurd en meneer inderdaad METEEN aanspreken als het weer gebeurd.Vervolgens heb ik her recht(plicht?)om daar weg tegaan en de politie in te schakelen.En nu vragen jullie je zeker af,WAAROM terug gaan,om de volgende reden dat zijn vrouw het ook ziet en hoord,anders is het zijn woord tegen het mijne!!!

Nogmaals het gaat me niet om de paar sigaretten,maar wel om het feit dat clienten zoweinig respect hebben voor ons,en maar mogen en kunnen snuffelen in onze spullen.

Ik houd jullie zeer zeker op de hoogte,

groetjes van Carin

• jan van geffen

Je zou voor de gelegenheid ook zelf wat sigaretten kunnen rollen en die ipv met tabak kunnen vullen met goeie zware wiet. Hij denkt dan te weten dat jij aan de wiet zit, maar dat is info waar hij helemaal niets mee kan. Komt hij ermee naar buiten dan zal hij moeten bekennen dat hij die sigaretten gestolen heeft van je, dat zal hij nooit doen denk ik.

Op het moment dat hij er achterkomt dat er wiet in zit zal hij of stoned worden ( dit merkt zijn vrouw meteen ), of hij wordt enorm maar dan ook enorm in verlegenheid gebracht door jou zodat hij niet wet wat hij moet doen.

Ik moet toegeven dat dit een tricky oplossing is, maar ik vond 'm wel ludiek verzonnen van mijzelf…

• carin

Weet je Jan,dat ik hier zelf ook al aan heb gedacht.Maar denk dan toch ook weer aan mijn baan,want wiet roken mag niet,vandaar.Maar geloof me,ik ben ook bezig met een of ander trukje te bedenken,maar ,,voor de bijl,,gaat hij!

groetjes van Carin

• Nelleke

Misschien heeft de feestwinkel nog wel ludieke sigaretten in de aanbieding… zou leuk zijn als zo'n sigaret ineens blauwe rook verspreidde of zo….

Sterkte met de hele situatie!

• carin

Dat is wat ik bedoel,ik wil gewoon een geintje uithalen.

• Maaike

Je hebt volgens mij ook sigaretten, waar klappertjes inzitten ;)

Het is echter een hele vervelende situatie.

Je weet nu dat je je spullen dus niet alleen kunt laten.

Zorg dus dat je een aantal sigaretten in je pakje hebt zitten, die makkelijk te tellen zijn (bij. 6 -7).

Zorg dat je je portemonnee in je uniform/broekzak hebt zitten.

Komen hier ook andere collega's? Weten die het?

Ik neem aan dat je hier bij deze mensen niet 7 dagen in de week komt.

Ik zou zelf blij zijn als het bij een andere collega was gebeurd, dat ik het dan ook wist.

Ik rook dan wel niet, maar daarom zou hij bij mij bijv. geld of andere (waardevolle) dingen uit mijn tas kunnen halen.

Mensen kunnen hier wel zeggen dat je gelijk had moeten reageren, maar ik kan me voorstellen dat je zo verbouwereerd bent, dat je je eigen ogen niet geloofd. Bovendien ging hij daarna gelijk weg.