Van thuishulp tijdelijk naar Alpha?

• merel

Als alpha hulp krijg je wel degelijk vakantiegeld en vakantieuren maar deze zitten dus in je uurloon meeberekend dus het lijkt of je een hoog uurloon hebt. Ziektegeld krijg je ook als je alphahulp bent. En die aannemeningsplicht is nog niet na 1 jaar.Ze kunnen je na een jaar ontslaan en dan mogen ze je na 3 maanden weer aannemen. En zoals ik al zei als ze zeggen dat ze voor jou geen werk hebben als A hulp heb je geen poot om op te staan. Dus voor je beslissingen neemt eerst morgen goed doorpraten wat je opties zijn. En zo niet dan kan je nog altijd elders werk zoeken.

• Femke

Ze hebben verteld vandaag aan de telefoon dat ik nog wel als thuishulp A in hun systeem blijft staan en dat dit van tijdelijke aard zou zijn, en daar twijfel ik aan.

• sijlvia

het loon van de alphahulp ligt een stuk lager dan van verzorgende b(hvz)ondanks het vakantiegeld.

• merel

Een b er is ook geen a hulp en daar gaat het in deze kwestie om, dat is appels met peren vergelijken.

• maia

Het lijkt er op dat je contract niet verlengd word

In onze regio word er zo veel mogelijk alphakrachten ingezet om de kosten te drukken plus dat er bijna geen financele ruimte is om meer mensen aante nemen als thuishulp a

De contracten van nieuwe a hulpen worden bij ons telkens met een half jaar verlengd .

Als er een plaats vrij komt krijgen die een vast contract aan geboden

Het verschillen de salarissen niet zo veel van alpha en a hulpen

Bij alpha zit het vakantiegeld erbij maar inderdaad geen reisvergoeding

Er zijn hulpen die een aantal uren werken en ook nog in aanmerking komen voor vrouwengeld wat ongeveer 137€ is

Alles bij elkaar opgeteld is dat ook een leuk bedrag

Het enige nadeel is dat maar 4 weken ziekteverzuim uitgekeerd krijgt

• sijlvia

bij ons niet…alle a hulpen zijn ge- update tot aan b hulp…dus zo,n stomme vergelijking is het niet.

• merel

Ik zei ook niet dat het een domme opmerking was, als het zo overkwam sorry daar voor. maar hoe kan je een a hulp updaten tot een b hulp die moeten toch op zijn minst de opleiding b doen zoniet niet dan begeeft jullie thuiszorg zich op glad ijs. Een a hulp mag niks van lichamelijke verzorging doen en een b hulp wel. Gaat een a hulp lichamelijke zorg doen en er gaat iets fout dan heb je de poppen aan het dansen. Niet alleen de thuiszorg is dan fout maar ook ben jezelf fout want je bent niet gekwalificeerd om dit werk te doen.

• sijlvia

dan ben je verkkerd voorgelicht merel…ik ben verzorgende b…en dat is enkel hvz…niks aan lichaamlijke verzorging oid.

• Femke

Ik heb besloten niet als Alpha aan het werk te gaan.

• merel

Kijk dan maar eens naar de functieomschrijving van een b verzorgende, Hoofdzaak hvz maar ook ondersteunende verzorging. En voor b verzorgende moet je toch echt een opleiding doen, dus ik weet niet of dat bij jullie gebeurd is?