Van thuishulp tijdelijk naar Alpha?

• sijlvia

als je goed leest…zeg ik dat wij het voorheen MOCHTEN!!!!!!

• sijlvia

vandaar dus de 15 euries…zou ook een behoorlijk bedrag zijn…zou me gelijk in de strijd werpen:D

• Femke

Nou , ben ik weer even.

Nadat er mij was verteld dat er haast geen kans voor mij was om werk te krijgen via de thuiszorginstelling waar ik in dienst ben, ben ik ineens verbaast.

Nu hebben ze ineens wel werk voor mij, als thuishulp A..

Het is vakantie, maar toch , snap er niets meer van ;)

• Rosado Thuiszorg

Het klinkt natuurlijk heel aanlokkelijk om particulier verder te gaan. Bedenk wel dat je zelf volledig verantwoordelijk bent voor de belastingaangifte en bijvoorbeeld voor je ziektekostenverzekering. Verder moet je vragen om een VAR en weet jouw particuliere werkgever daar wel mee om te gaan? Dan zijn de genoemde bedragen helemaal niet zo aantrekkelijk. Sterker nog, krijg je als particuliere hulp onder de € 11,= per uur geboden, is het zelfs verstandiger om via een Thuiszorg organisatie te gaan werken. Stel dat jouw particuliere werkgever opeens afhaakt, zit je zonder werk. Een Thuiszorg organisatie kan voor jou bemiddelen. Zij hebben vaak een breder netwerk, dus de kans op werk is dan veel groter.

Wil je meer informatie? Mail gerust vrijblijvend met Rosado Thuiszorg.

Rosado Thuiszorg

Nieuw Vennep

rosadothuiszorg@tiscali.nl

• Femke

Ik werk nu niet meer als particulier, het was maar tijdelijk.

Het was 10 euro per uur en het was altijd een gezellige bak koffie met heerlijke koek :)

Dit kwam toevallig op mijn pas, ik werkte er eerst via de thuiszorg, maar daar konden ze ineens geen zorg meer van krijgen, dus toen ben ik gebleven.

Gedonder ook hoor, thuiszorg…

• Marianne

Hallo Femke,

blijf zolang mogelijk thuiszorg A., dit i.v.m. de WMO, met januari 2007 verandert alles in de huishoudelijke zorg.

de gemeente moet dan voor de huishoudelijke zorg zorgen, en het wil niet zeggen dat ze jouw thuiszorg organisatie daar voor gaan inhuren.

dus wat moet de thuiszorg dan met jou?? als je alpha bent, heb je geen recht op een ww uitkering. als thuiszorg A volgens mij wel.

wordt geen alpha hulp, tussen nu en januari. blijf thuiszorg A, lijkt mij het verstandigst.

]

sterkte Marianne

• Femke

Dank je wel….

Er gaat veel veranderen, ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

• ilse

Wat eenonzin.

Ik heb 15 jaar geleden gewerkt al 8 jaar bij de thuiszorg. Toen deden we allemaal

hetzelfde werk alleen de verpleegkundigen niet. Nu ben i k een a hulp .

Wat ik onzin vind is de reactie dat b hulpen vaker disciplines inzetten e.d.

een goede a hulp doet dat ook. Dit spreekt alweer van je iets meer willen voelen

dan de a hulp. En dan werken in complexe situaties…….laat me niet lachen Bij ons

zijn verschillende b-ers die niet meer konden'/ wilden werken in complexe situaties

en daar ging dangewoon een a hulp heen die dat wel kon! En dan de opleiding?

Dat is ook maar een paar middagen dat je een uur of misschien twee uur wat theorie bent gaan doen. Omgaan met complexe situaties ligt aan de persoon zelf!

Bij ons zijn in ieder geval niet alle b-ers bekwaam om dit te doen ook al hebben ze dan die paar middagen scholing gehad. Er zitten wel verdomd goed a-ers bij die dat

wel kunnen . Ze moesten alles terug draaien zoals het vroeger was dan hadden ze zich nu niet in de vingers gesneden. Drie krachten op een client in de voormiddag, eentje om te poetsen, eentje om steunkousen aan te doen en dan nog eentje die

een uitgezet pilletje mag geven. Drie krachten wat kost dat wel niet?

• Fiona

Ik ben een hulpvragende, heb nu een thuiszorghulp, maar wil eens weten, wat de Alphahulp onder hulp verstaat.

Mijn thuishulp is juist voor het zwaardere werk, maar verdomd dit.

Wat doet een Alphahulp wel, en die van de thuiszorg weer niet.

• kate

Helemaal mee eens………………

Appels met peren vergelijken,wat een vergelijking trouwens.

kate