Ik heb nu een particuliere klant voor 10 Euro per uur.
Dus dat is een goed bedrag als ik het zo hoor.
Ik ben gediplomeerd Ber
Ik werk 16 uur bij HZ in complexe situaties en 2 uur bij VZ
Bij ons doen de Bers van VZ alleen verzorgend werk,sinds begin dit jaar geen huishoudelijk werk meer
Zo werken er bij HZ 28 hulpen waarvan 4 Bers ,3 gediplomeerden en een is aangenomen op werk ervaring.
Wij doen dus geen verzorging er bij en zitten meestal in complexe situaties
Wat Silvia verteld komt in onze regio niet voor,diegene die bij ons aangenomen is op werkervaring zal dus nooit kunnen overstappen naar VZ
Inderdaad maia b ers worden bij ons ook steeds meer ingezet in de v en v teams en terrecht vindt ik, niet iedere b er wil dit want dat betekent dat je dus ook avonden en weekenden moet werken. Voor de avond bestaat er bij ons zelfs een aparte route voor de b ers. B ers worden in de hvz ingezet in inderdaad complexen situaties, en dit is niet om minachtend tegenover a hulpen te doen, maar een gediplomeerd b er heeft toch juist dat stukje opleiding daar voor gehad, en schakeld ook sneller andere diciplines in als dit nodig mocht zijn. Wat vroeger allemaal apart werkte wordt nu meer een team om een client heen, wat alleen maar bevordelijk is,voor zowel client en werknemers.
wat bazel je nou merel…ik weet toch echt wel wat ik doe en wat ik ben…ga er maar vanuit dat het niet overal eender is.
vroeger ja toen mochten wij het wel..kousen,medicatie ,wassen…dat was voor wet big…daarna kwam er een reorganisatie…en werdt het opgedeeld;hvz/hvz&v/verpleging.
dit is nu weer veranders…de 2e groep is opgedoekt…hvz is gebleven..hvz&verz. bestaat niet meer…de meeste zijn terug op het nest hvz…de rest is door naar de verzorging /verpleging.
Ik bazel niet. Dit is de landelijke vastgestelde functieomschrijving van een B verzorgende niet meer en niet minder. En hoe een thuiszorg dit zelf invult is een ander verhaal. Maar het feit blijft dat een verzorgende B ondersteunende lichamelijke verzorging mag doen. Dus ik zeg niet dat jij dat moet doen!!!!!!!!!!!!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?