uurloon Alphahulp

• zeeuwtje

Om even te reageren op een bericht dat ik een stuk lager las.

het uurloon van Alphahulpen is niet zo hoog als wel wordt gedacht hoor.

Je verdient als volwassene 12,20 euro per uur maar je betaalt hiervan wel 34,15% belasting.

Dit wordt dus afgetrokken van je heffingskorting.

Daar komt bij dat je vakantiegeld ook bij het uurloon inbegrepen is en dat je dit jaar voor het eerst zelf een gedeelte moet betalen aan de ziektekosten.

Inderdaad kun je 4 weken doorbetaald krijgen bij ziekte maar de eerste 2 morgens van ziekte zijn niet doorbetaald en daarna (na die 4 weken) heb je niets meer.

Alphahulpen hebben een hele rare positie in wezen.

Je bent in dienst van de cliënt en niet van de thuiszorg maar je moet wel tijdlijsten invullen en je verantwoorden bij thuiszorg en je krijgt na afloop van een jaar ook een jaaropgave.

Als je alles goed uitrekent kom je op een uurloon van zo'n 8 euro.

Zwartwerkers worden meestal beter betaald plus dat ze de volledige heffingskorting mogen houden.

Maar goed dat is dus illegaal.

zeeuwtje

• zeeuwtje

Overigens wordt er van alphahulpen ook altijd gezegd dat ze uitsluiten poetswerk doen.

Dat is wel zo in het begin, maar als je elf jaar op een adres bent verandert er ontzettend veel.

De band wordt steeds hechter

Cliënt wordt steeds hulpbehoevender.

De taken worden zoetjesaan uitgebreid van huishoudelijk werk naar:

- huishoudelijk werk +

- boodschappen doen+

- krulspelden inzetten+

- zorgen dat acceptgiro's worden betaald (kinderen wonen ver weg)

- cliënt begin licht te dementeren en gaat steeds meer op je leunen+

- zodra je binnen bent even ontbijt maken voor cliënt +

- koffie zetten en cliënt bedienen+

- sinasappels persen voor cliënt enz. enz.

Als je ergens lang bent lijkt de situatie in niets meer op de situatie waarin je bent begonnen.

Soms kom je aan het eigenlijke poetswerk bijna niet meer toe. En dan wordt soms door de buitenwacht gedacht dat je niets doet en alleen maar koffie zit te drinken. . . . .erg frustrerend.

zeeuwtje

• maia

Het punt is dat je inderdaad meer dingen gaat doen ,ik deed dat ook toender tijd,echter behoord dat niet tot je taken pakket

Zakelijk gezien zou je dat dus niet moeten doen en een andere instantie in moeten schakelen.

Deze taken horen eigenlijk weer onder een andere catagorie zorg toe

Maar goed dat willen mensen vaak niet wat ook weer begrijpelijk is

Als je het idee tijd te kort hebt kun je de mensen altijd om extra uren laten vragen bij het CIZ

Succes

• zeeuwtje

Ja Maia je hebt gelijk. Ik ben zelfs regelmatig met mijn cliënt naar het ziekenhuis geweest omdat haar kinderen ver weg wonen.

Ik kan hier ook vrijwillige thuiszorg voor inschakelen maar mevrouw is zo aan mij gewend dat ze het liefste wil dat ik meega en ach. . ..dat vind ik dan ook weer zielig en doe het dus maar.

Geeft niks hoor, als de buitenwacht maar niet denkt dat ik alleen koffie leut want dat zou ik erg vinden.

groetjes zeeuwtje

• Rosado Thuiszorg

Woon je in de regio Haarlemmermeer? Wij bieden aanmerkelijk betere uurlonen, ook voor Alphahulpen!

rosadothuiszorg@tiscali.nl

• zeeuwtje

Kijk eens naar de nickname ;-)

zeeuwtje

• wilna

Ik ben helemaal ziek van de hele thuiszorg. Voorbeeld; Heb in december 2005 een kleine loosverhoging gehad, thuiszorg stuurt een brief om dat mede te delen. We leven nu in augustus en ik moet nog mijn geld over december krijgen. Clienten moeten dat aan mij betalen en zouden daar een brief over krijgen . Nog steeds niet gekregen natuurlijk.Wil graag wat anders gaan doen, maar kan m ij klantjes niet zomaar laten barsten, als ik stop krijgen ze geen hulp meer. Mensen worden hier bijna allemaal opnieuw gediagnostiseert, verlies ik een klantje, omdat er geen recht meer is op hulp, moet ik de andere laten barsten, anders kan ik niet meer rondkomen.Lekker geregelt!!!!!!!!!

• Janny

ik moet het wel met je eens zijn! Lees mijn “dilemma” alsjeblieft eens.

hg

Janny

• niekie4

wie weet hoe het zit met de loonsverhoging van 2007 ik heb niks gezien?

• wil

die vraag stelde ik mezelf ook al tijden af volgens mij krijgen we er niets bij terwijl het minimumloon wel omhoog is gegaan.