uurloon Alphahulp

• Jeroen

8 euro per uur x 40 x 4.3 (4.3 weken in een maand) = 1376 euro netto!!

Dat is toch helemaal geen slecht loon voor een baan waar geen enkel papiertje voor nodig is?!

Ik zeg niet dat het geen zwaar werk kan zijn maar er zijn meer dan genoeg mensen die dit kunnen (vraag en aanbod) dus dit is zo bekeken nog best een hoog loon.

Groet,

Jeroen

• jaja

Jeroen dat uurloon wat jij berekent is dus het wettelijk minimum loon, dus echt geen vetpot!Jeroen schreef:

>

> 8 euro per uur x 40 x 4.3 (4.3 weken in een maand) = 1376

> euro netto!!

> Dat is toch helemaal geen slecht loon voor een baan waar geen

> enkel papiertje voor nodig is?!

> Ik zeg niet dat het geen zwaar werk kan zijn maar er zijn

> meer dan genoeg mensen die dit kunnen (vraag en aanbod) dus

> dit is zo bekeken nog best een hoog loon.

>

> Groet,

> Jeroen

• Sihirci

Jeroen ziet over het hoofd dat 40 uur werken niet haalbaar is als Alphahulp omdat de meeste cliënten een indicering van 3 uur per week hebben, een enkele maal een half of heel uur meer. Met twee adressen per dag waarbij de ochtend van 9 tot 12 en in de middag van 13 tot 16 uur is de dag echt wel vol. Dat uur tussen de middag is hard nodig om te lunchen en van klant 1 naar klant 2 te gaan. Een uur eerder beginnen kan bij de meeste cliënten niet en ergens om 17.00 uur nog beginnen met werken lukt in de meeste gevallen ook niet als de hulp dat dan nog zou kunnen opbrengen.

• meangirl

hallo allemaal

mij is dit werk aangeboden.

ik heb een uitkering.

worden die heffingskortingen ook niet meer betaald dan?

en dan bijna geen vakantiegeld krijgen.

en wat als je langer ziek bent, dan krijg je niks meer dus.

nee ik wil wel een beetje zekerheid.

mijn kind wil toch eten en wij willen ook blijven wonen.

groetjes

• Tessa

Kan iemand mij vertellen wat het uurloon voor alphahulp is voor een 19-jarige?

Groetjes, Tessa

• Nell

Ja bij 40 uur werken wel ja

Maar bij 30 uren niet en er gaat toch je ziekenfonds vanaf en je hebt toch geen pensioen opbouw?

Dat moet je dan zelf regelen en dan hou je nog minder over

gr Nell

• F

Hmm,

Ik ben zelf 4 maand terug als alpha hulp begonnen.

Maar voor mij zijn er nog erg veel dingen onduidelijk over het uitbetalen.

-Moet je nog steeds zoals vroeger aan het eind van het jaar zelf je belasying opgeven?

-Krijgen we vakantie geld?

-Is voor iedereen het uurloon het zelfde of is dat leeftijdsgebonden?

Gr.

Frouwkje

• ina

dat valt tegen het uurloon op zichzelf valt mee maar wat als je ziek word dan heb je geen doorbetaling van loon en dat lijkt me voor een alleenstaande moeder met kinderen die geen papieren heeft om ander werk te doen niet goed

• ina

het uurloon is inclusief vakantiegeld en vrije dagen bij ziekte krijg je de eerste 2 weken geen loon daarna 4 weken wel loon daarna ben je lang ziek stopt het loon je moet aan het einde van het jaar het wel opgeven aan de belasting je bent in dienst van de client waar je werkt

• marit

Net de Belasting gebeld.

Stel je verdient op jaarbasis € 9000,- ( ca 16 uur per week)

Van deze € 9000,- betaal je 33,65% aan belasting = € 3028,-

Iedere werknemer heeft recht op Alg Heffingskorting van € 2043,-

Blijft nog over: € 985,-

Tevens heb je recht op 1,781% aan arbeidskorting over de eerste € 8312,- = € 153,- en 12,354% over het restant (9000-8312) van € 688,- = € 85,-

Samengevat: 3028 - 2043 - 153-85 = € 747,-. Dit bedrag betaal je aan de belasting.

Stel 48 weken per jaar x 16 uur = 768 uur.

12,20 - ca, € 1,00 = 11,20 netto.

Vakantiegeld: bijv. 768, - = € 1,00

Nog netto over: 10,20

Je bouwt inderdaad geen pensioen e.d. op. Maar dat is toch niet veel over zo weinig uur. Ligt er wel aan hoe lang je dit denkt te blijven doen.

Zijn er nog bepaalde zaken over het hoofd gezien. Ik hoor het graag.