Dit is niet landelijk (12,20), maar een richtlijn de gemeente bepaald of die zich er aan wil houden
Hoi Marit,
nu wil ik graag naast mijn 20-urige baan in de ochtend, 's middags als alphahulp werken. 15 uur in totaal.
Nu is mijn vraag: moet ik dan de volle pond betalen aan de belasting? Omdat er bij de eerste baan al heffingskorting wordt toegepast??
Iemand anders die het weet mag het ook zeggen.
Ik heb de sollicitatieformulieren ontvangen, voordat ik het verstuur wil ik graag antwoord, zodat ik weet of het zich loont?
Hoi wie kan mijn helpen
Ik wek nu voor de thuiszorg maar 16 uur per week netto 13 euro.
Maar nu hoor ik dat je heel veel belasting moet gaan betalen is dit zo?
want ik heb nu een uitkering en ik wil er eigenlijk wel uit komen ook heb ik 2 kleine kinderen van 5 en 6 dus wil ik wel eens weten of ik hier wel mee uit de uitkering kan komen?? en ook geen jaar opgave of loonstroken die je krijgt wie weet hier meer van want anders kan ik beter hiermee stoppen groetjessina schreef:
>
> het is niet helemaal zo .als je 3halve dagen werkt en je komt
> niet over de 6000 euro per jaar dan hoef je inderdaad geen
> belasting te betalen maar je wordt wel gekort in de
> heffingskorting zou je nu nog 180 euro in de maand krijgen
> als je niet werkt .maar ga je 3halve dagen werken krijg je
> ongeveer de helft dus dat moet je ook nog eens van het
> salaris in houden
Hoi wie kan mijn helpen
Ik wek nu voor de thuiszorg maar 16 uur per week netto 13 euro.
Maar nu hoor ik dat je heel veel belasting moet gaan betalen is dit zo?
want ik heb nu een uitkering en ik wil er eigenlijk wel uit komen ook heb ik 2 kleine kinderen van 5 en 6 dus wil ik wel eens weten of ik hier wel mee uit de uitkering kan komen?? en ook geen jaar opgave of loonstroken die je krijgt wie weet hier meer van want anders kan ik beter hiermee stoppen groetjessina schreef:
ik dacht laat ik eens gaan kijken op een forum,
veel onvrede alom
ik moet helaas ook de stap van A hulp naar alpha gaan maken,
ik ben de hele zorg spuugzat,
onduidelijke voorlichting!!
nee hóór, je hoeft géén belasting te betalen ,wat blijkt; de inkomensafhankelijke bijdrage moet je dus zelf betalen,
hebben ze het dus nooit over gehad,
ik denk dat ik er maar helemaal mee stop en particulier ga werken,
heb ook helemaal nog geen klant voor de komende week gekregen,de klant die ik zou krijgen had al ‘'eigen’' maatregelen getroffen, nou je voelt em al aankomen, particuliere huishoudelijke hulp natuurlijk,
maar voor mij: geen klant ook geen inkomen !!
ik ga ook maar particulier zoeken, jammer !!!ik deed mijn werk met enorm veel plezier,
bedankt regering!!!!!!
Wat je overhoudt als alphahulp kun je zelf globaal berekenen op de volgende website: http://www.alphatrots.nl/bereken_je_loon/
Stichting Alphatrots zal de komende wetswijziging benutten om het uurloon van alphahulpen drastisch te kunnnen verhogen van € 12,20 naar € 14,50 per uur. Voor de gemiddelde alphahulp betekent dit al gauw zo'n € 1000,00 inkomen extra per jaar. Voor iedere alphahulp is het van belang om steun te betuigen aan Stichting Alphatrots. Deze stichting komt op voor de belangen van alphahulpen in heel Nederland.
In 2007 was het uurtarief dat de gemeente aan de aanbieder voor een Alpha-hulp vergoedde € 12,20 per uur. De Alpha-hulp ontving € 12,20 per uur.
In 2008 is het uurtarief dat de aanbieder ontvangt € 15,46 per uur. De Alpha-hulp ontvangt nog steeds € 12,20 per uur.
Vraag 1: waarom zijn de uurtarieven ten gunste van de aanbieder zo sterk gestegen en krijgen de Alpha-hulpen geen cent meer?
Vraag 2: in het bedrijfsleven en overheid zijn de uurlonen in 2008 met gemiddeld 3,5% gestegen. Waarom krijgen de Alpha-hulpen geen uurloonsverhoging? De kosten voor levensonderhoud zijn ook sterk gestegen!
Moeten we niet gezamenlijk in actie gaan komen?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?