jeroen ,suffie ,we krijgen in de vacantie niet doorbetaald en ook geen vac .geld en als je de pech hebt ziek te worden is er geen inkomen .een verzekering hiervoor is niet te betalen in de huishoudelijke thuiszorg is geen behoorlijke baan te krijgen het is een bijbaan .In Den Haag hebben ze nog niet door wat er gebeeurt Ik hoor van colega's die nu liever op de kleinkinderen passen , al met een andere opleiding bezig zijn ,alleen nog blijven omdat ze de klantjes niet in de steek willen laten maar als die afhaken ermee stoppen De opleiding niv 3 krijgt geen aanvoer meer .vorig jaar bijna 20%aan loon ingeleverd welke andere sector pikt dit zomaar .?het is een vooropgezet plan om de hv thuiszorg te schrappen en dan zeggen dat de nederlanders geen zin hebben om dit werk te doen ,de kloof tussen arm en rijk word zo steeds groter want als je geld heht neem je toch een hulp zwart aan de rest krijgt geen of slechte hulp want scholieren en studenten en licht gehandicapten en bijstandsmoeders (degene die niet gemotiveerd zijn ) die voldoen meestal niet. Ik kom de verhalen elke dag tegen en weet echt waarover ik praat jammer dat iets unieks als de hv thuiszorg zo verdwijnt want er zijn niet veel landen waar zoiets bestaat .