uurloon Alphahulp

• lia

jeroen ,suffie ,we krijgen in de vacantie niet doorbetaald en ook geen vac .geld en als je de pech hebt ziek te worden is er geen inkomen .een verzekering hiervoor is niet te betalen in de huishoudelijke thuiszorg is geen behoorlijke baan te krijgen het is een bijbaan .In Den Haag hebben ze nog niet door wat er gebeeurt Ik hoor van colega's die nu liever op de kleinkinderen passen , al met een andere opleiding bezig zijn ,alleen nog blijven omdat ze de klantjes niet in de steek willen laten maar als die afhaken ermee stoppen De opleiding niv 3 krijgt geen aanvoer meer .vorig jaar bijna 20%aan loon ingeleverd welke andere sector pikt dit zomaar .?het is een vooropgezet plan om de hv thuiszorg te schrappen en dan zeggen dat de nederlanders geen zin hebben om dit werk te doen ,de kloof tussen arm en rijk word zo steeds groter want als je geld heht neem je toch een hulp zwart aan de rest krijgt geen of slechte hulp want scholieren en studenten en licht gehandicapten en bijstandsmoeders (degene die niet gemotiveerd zijn ) die voldoen meestal niet. Ik kom de verhalen elke dag tegen en weet echt waarover ik praat jammer dat iets unieks als de hv thuiszorg zo verdwijnt want er zijn niet veel landen waar zoiets bestaat .

• elly

hoi, ik doe ook alphahulp bij carinova en verdien 12,20 per uur.

omdat de gemeente de alpha heeft over genomen mogen zij beslissen dat wat het nieuwe uurloon is, dus 10,80 euro

belachelijk dus, dezelfde baan maar minder loon bij de zelfde instantie.

• jaja

Elly, het ligt niet zozeer aan de gemeente hoor.

De thuiszorg schrijft in bij de gemeente tegen welk tarief zij huishoudelijke hulp willen aanbieden en dat tarief wordt vervolgens afgesproken. Als Carinova aan de gemeente heeft aangeboden het voor heel weinig te doen, dan ligt dat aan hun zelf.

• wveldhuizen

hoe word je alphahulp ik woon in hilversum tel nr. 0356267010 of 0651779157 ik wil graag werken als alphahulp

• wilma

hallo als je wilt werken ls alpha hulp

ga je naar het dichtsbijzijnde thuiszorgburo en daar kun je je aanmelden.

groeten wilma

• Natasja

Geachte lezer,

de sociale dienst houd je volledige salaris wat je als alpha verdient in, maar

hier in Stiens, Friesland betalen zij aan het eind van het jaar mijn belasting aanslagen.

maar of de sociale dienst daar dat ook doet moet je voor de zekerheid even navragen.

faatje schreef:

>

> hoi allemaal,

>

> ik begin in februari ook als alfahulp,…misschien…

> ik word dan aangevuld door bijstand, wie van jullie heeft

> bijstand en werk als alfahulp.

> Ik wilde weten of wat je verdient dan geheel word afgehaald

> door de uitkerende instantie, want anders moet ik weer aan

> het eind van het jaar 34,15% + 4,4% aan de belasting betalen,

> terwijl de sociale dienst mn hele 12,20 euro inhoud!!

>

> en omdat ik geen vakantiegeld ontvang van sensire krijg ik

> dus ook minder vakantiegeld van de sociale dienst omdat die

> alleen vakantiegeld uitkeren over het bedrag dat word

> uitgekeerd!!!

>

> graag reacties, alvast bedankt

• Natasja

ik heb dit werk het afgelopen jaar bijna 24 uur per week gedaan

zonder problemen, het enige nadeel is die afdracht aan de belastingdienst

waardoor ik nu op zoek ben naar een baan met netto inkomsten.

je draagt 34,4 % sociale lasten af en 4,4% ziektewetpremie af aan de belastingdienst.

het zijn 2 verschillende aanslagen die beide betaald moeten worden door jezelf.

krijg je uitkering van de sociale dienst, dan betalen die die aanslagen voor je, althans, hier in Friesland.

• emma

Het uurloon voor een alpha-hulp is geen vetpot maar eerst werd het ieder jaar verhoogd maar nu blijft het staan op 12,20 euro

Dat vind ik toch minder aangezien het leven toch al zo duur is wanneer wordt het weer verhoogd?

Aangezien we toch erg zwaar werk doen.jaja schreef:

>

> Jeroen dat uurloon wat jij berekent is dus het wettelijk

> minimum loon, dus echt geen vetpot!Jeroen schreef:

> >

> > 8 euro per uur x 40 x 4.3 (4.3 weken in een maand) = 1376

> > euro netto!!

> > Dat is toch helemaal geen slecht loon voor een baan waar geen

> > enkel papiertje voor nodig is?!

> > Ik zeg niet dat het geen zwaar werk kan zijn maar er zijn

> > meer dan genoeg mensen die dit kunnen (vraag en aanbod) dus

> > dit is zo bekeken nog best een hoog loon.

> >

> > Groet,

> > Jeroen

• wilma

hallo waarom krijg ik slechts 10.81 euro uitbetaald van de thuiszorg

is 12,20 landelijk vastgesteld?

ofheeft het er misschien mee te maken dat de thuiszorg bemiddeld tussen cliënt en hulpverlener? dat hun er iets tussen uit halen?

groeten wilma

• emma

wilma schreef:

>

> hallo waarom krijg ik slechts 10.81 euro uitbetaald van de

> thuiszorg

> is 12,20 landelijk vastgesteld?

> ofheeft het er misschien mee te maken dat de thuiszorg

> bemiddeld tussen cliënt en hulpverlener? dat hun er iets

> tussen uit halen?

>

>

> groeten wilma

Ik zou het niet weten dat zul je na moeten vragen, maar ik weet niet of dit landelijk is bepaald.

Kan het niet zijn per gemeente ik weet niet waar je woont, dus daarom dat ik dat vraag

groetjes emma