uurloon Alphahulp

• ina

Ik zou er maar niet van uit gaan dat je de gehele heffings korting krijgt

gisteren gesproken met iemand die 3 halve dagen als alfhahulp werkt

zij zei tegen mij ze kreeg nu wel minder ongeveer de helft van wat ze eerst kreeg maar vraag het voor de zekerheid maar even na trouwens het nieuwe uurloon in ommen is 1080 als je nieuw begint alfhahelpenden die het werk al deden houden gewoon 1220 dat is toch raar voor het zelfde werk .Sandra schreef:

>

> ik begin a.s. week als alphahulp en mij is in het gesprek met

> zorgsaam verteld, dat als ik maximaal 3 dagdelen a 11,70 per

> uur per week werk, ik mijn volledige heffingskorting van de

> belasting blijf behouden. Als ik meer zou gaan werken, dan

> moet ik mijn belastingkorting “ inleveren” . Nu lees ik op

> verschillende sites, verschillende verhalen. Ik wil heel

> graag gaan werken na 7 jaar fulltime moederen, maar het moet

> natuurlijk wel leuk blijven en iets opbrengen. In het

> informatieboekje wat ik meekreeg, staat alleen dat ik

> rekening moet houden met 4,4 pct afdracht voor de

> ziektekosten aan de belasting. Hoe zit het nu precies? Ik zal

> maandag sowieso ook informeren bij de belasting, maar ben na

> het lezen van tegenstrijdige verhalen wel benieuwd…

• faatje

hoi allemaal,

ik begin in februari ook als alfahulp,…misschien…

ik word dan aangevuld door bijstand, wie van jullie heeft bijstand en werk als alfahulp.

Ik wilde weten of wat je verdient dan geheel word afgehaald door de uitkerende instantie, want anders moet ik weer aan het eind van het jaar 34,15% + 4,4% aan de belasting betalen, terwijl de sociale dienst mn hele 12,20 euro inhoud!!

en omdat ik geen vakantiegeld ontvang van sensire krijg ik dus ook minder vakantiegeld van de sociale dienst omdat die alleen vakantiegeld uitkeren over het bedrag dat word uitgekeerd!!!

graag reacties, alvast bedankt

• mazzel

heeft er iemand ook al geinformeerd of je btw moet afdragen?

• arina

hallo,

sociale dienst vult aan , hoemeer je werkt hoe minder uitkering minder vakantiegeld en ga zomaar door het uurloon is lekker als je helemaal niks hebt maar en zitten toch wel een hoop haken en ogen aan die je voor jezelf eerst goed moet overdenken

• stampertje

hallo,

ik wil graag 21 uur gaan werken als alphahulp.Nu weet ik dat ik ook wat moet gaan afdragen aan de belastingdienst.Wie kan mij vertellen hoeveel dat is,want ik kom er niet meer aan uit

alvast bedankt

• Sandra

21 uur?

Mij is verteld tijdens mijn gesprek dat je dit werk niet meer dan 17 uur per week mag doen ivm de lichamelijk belastende werkzaamheden.

Niet dat ik meer dan 9 uur zou willen, maar hoe zit dat dan?

• faatje

hoi,

als je niet meer als rond de 6100 euro per jaar verdient als alfahulp dan is het belasting vrij, wel nog die 4,4 % Maar als je meer werkt dan betaal je 34% belasting en 4,4 % . ik had het na gevraagd!

en ik heb ook te horen gekregen dat het lichaamlijk zwaar is als je 21 uur gaat werken, dat zijn 7 klanten dus 7 keer de badkamer boenen enz enz!

• ina

het is niet helemaal zo .als je 3halve dagen werkt en je komt niet over de 6000 euro per jaar dan hoef je inderdaad geen belasting te betalen maar je wordt wel gekort in de heffingskorting zou je nu nog 180 euro in de maand krijgen als je niet werkt .maar ga je 3halve dagen werken krijg je ongeveer de helft dus dat moet je ook nog eens van het salaris in houden

• stampertje

hee,

toen ik het gesprek had en hun vertelde dat ik 21 uur wou gaan werken vonden hun het geen probleem.

Dat als ik minder dan 6100 zou gaan verdienen en dat ik dan geen last van de belastingdienst zou krijgen behalve die 4,4 prcent dan dat wist ik al,maar de vraag was wat ik kwijt zou zijn als ik 21 uur zou gaan werken

groetjes

• wilma

hallo ik heb ook gesoliciteerd bij carinova die zeggen dat ik 10 euro 80

netto verdien maar ik moet dit wel opgeven aan de belasting en die korten me dan weer op mijn Heffingskorting ik snap het niet.

Is 12,20 bruto per uur landelijk vastgesteld of bepalen de gemeente of thuiszorg dit zelf ??? hopelijk kan iemand mij dit uitleggen