uurloon Alphahulp

• Ella

Ik ben student en voor mij is het wel voordelig (als ik niets over het hoofd heb gezien) om als alphahulp te werken. Tot 6000,- ben je belastingvrij dus daar heb ik geen last van om dit achteraf (zoals bij alphahulpen gaat) te betalen. Het enige wat ik extra moet betalen 4,4% werkgeversdeel zorgverzekering. Als ik alles met elkaar vergelijk (vakantiedagen/vakantietoeslag) krijg ik 60,- per maand meer met 9 uur in de week. Dan heb ik natuurlijk alleen meer risico bij twee dagen ziekte.

Kortom het kan ook voordelig zijn als je (nog) geen pensioen nodig hebt of wilt en je geen hypotheek hebt te betalen.

• Boefje

Auteur: nalinie (—.adsl.wanadoo.nl)

Datum: 20-11-2007 23:42

hallo

heb een vraagje als je als alpahhulp werk kan je dan zeg maar ook een hypotheek krijgen of gaat dat niet.

wie weet er meer van.

alvast bedankt

Auteur: ina (—.adsl.wanadoo.nl)

Datum: 22-11-2007 15:55

ik denk dat je wel een vaste baan moet hebben om een hypotheek te krijgen dat heb je dus niet als alfhahulp weer een nadeel voor een hoop mensen maar ik zou het even navragen.

Hallo, ik heb een schoonzus die ook “zelfstandige is” zij moest eerst 3 aaneengesloten jaren aantoonbaar zelfstandig een stabiel positief inkomen hebben voor in aanmerking te komen van een hypotheek, deze heeft ze nu overigens.

• elly

de nieuwe alphahelpsters krijgen nu maar 10,80 euro. belachelijkl

de gemeente mag nu het loon vaststellen

ze werken het hardst en ze worden het minst gewaardeerd

• diana

hallo allemaal

ook ik moet eigenlijk een beetje noodgedwongen als alpha hulp omdat mijn baan als thuishulp a straks niet meer bestaat

als ik het goed begrijp krijg ik straks wel mijn geld via de thuiszorg maar dan bruto

maar krijg je dan wel maandelijks een overzicht van hoeveel uur je gewerkt hebt en wat je dan bruto hebt verdient of zie je het alleen maar op je bankafschrift

wie kan mij dit vertellen

• diana

hallo allemaal

ook ik moet eigenlijk een beetje noodgedwongen als alpha hulp omdat mijn baan als thuishulp a straks niet meer bestaat

als ik het goed begrijp krijg ik straks wel mijn geld via de thuiszorg maar dan bruto

maar krijg je dan wel maandelijks een overzicht van hoeveel uur je gewerkt hebt en wat je dan bruto hebt verdient of zie je het alleen maar op je bankafschrift

wie kan mij dit vertellen

• wen

ja zeker de thuiszorg houd de kassiers functie en je krijg bruto 12,20 p uur daarvan met je uiteraard zelf 1x p jaar aangifte inkomstenbelasting doen

• Marijke

Hallo allemaal,ik heb zo eens alle verhalen zitten lezen. Per bedrijf of instelling zijn de regels ook verschillend, als Alpha-hulp. Als je gaat sollisiteren, vraag altijd een copie, dan kan je het thuis nog eens nalezen. Het is belacheljik dat wij van de Thuiszorg A gedwongen worden om naar de Alpha-hulp te gaan. Er zijn ook bedrijven waarbij je geen vakantie geld in je uurloon hebt. Want het wmo betaalt namelijk geen vakantie-geld,zo is mij vertelt. Hebben jullie nog vragen,ik hoor het wel,weet ook niet alles hoor! Gr, Marijke

• Marleen van den Kieboom

Ik heb gehoort dat je ook KM vergoeding kunt krijgen klopt dit?

Ook zou er in 2008 veel veranderren .

Ik heb de belastingdienst gebeld maar zij weten weer van niets.

Werken is leuk maar is dit als tweede inkomen wel een extra bijverdienste??

• Sandra

ik begin a.s. week als alphahulp en mij is in het gesprek met zorgsaam verteld, dat als ik maximaal 3 dagdelen a 11,70 per uur per week werk, ik mijn volledige heffingskorting van de belasting blijf behouden. Als ik meer zou gaan werken, dan moet ik mijn belastingkorting “ inleveren” . Nu lees ik op verschillende sites, verschillende verhalen. Ik wil heel graag gaan werken na 7 jaar fulltime moederen, maar het moet natuurlijk wel leuk blijven en iets opbrengen. In het informatieboekje wat ik meekreeg, staat alleen dat ik rekening moet houden met 4,4 pct afdracht voor de ziektekosten aan de belasting. Hoe zit het nu precies? Ik zal maandag sowieso ook informeren bij de belasting, maar ben na het lezen van tegenstrijdige verhalen wel benieuwd…

• niekie4

ik werk ook 3 dag delen per week a 3 uur maar ik lever ongeveer de helft van mijn heffingskorting in……..