TZORG

  • Patricia

    Ik heb een behoorlijke tijd met veel plezier gewerkt voor tzorg, tot ik serieus even niet meer in staat was te werken(1 week) en ik ineens geen mens meer bleek te zijn,het enige wat telt is werk.

    Ik ben er nu 2 maanden weg en mijn overige salaris wat gestort moet worden blijft maar uit of word maar voor de helft overgemaakt ik dus bellen, ja dan moet je mailen, ik weer mailen tot op heden geen reactie, maandag maar weer bellen dus.

    dus wil je voor tzorg gaan werken, het gaat super tot je om wat voor reden even niet kan waar maken waar voor je bent aan genomen,en dat kan de beste over komen, soms lijken we net mensen toch?

  • G.Helleman

    aan wie is deze email gericht, aan de klager of de wergever?

  • waardeloos

    hier ook precies hetzelfde!

    daarbij moeten wij als werknemers altijd netjes onze afspraken nakomen.uiteraad heel normaal..

    maar als die nietsnutten op kantoor uit hun neus aan het eten zijn en zelf niks doen of regelen,krijg

    jij er de schuld van als er iets mis gaat

    ben je vrij of ziek,bellen ze niet eens netjes te clienten af laat staan dat ze andere hulp regelen.

    En de clienten maar wachten en bellen om te vragen of er nog een andere hulp komt

    wordt er gezegd we bellen je zo terug..kom je na een week weer werken,moeten ze de clienten nog steeds terug bellen.

    schandalig vind ik dat

    op de website staan zulke mooie beloofden dingen allemaal BULL SHIT!!!

    **je salaris op tijd??? het is al regelmatig voor gekomen dat ze een week te laat uitbetalen.en als je erachteraan belt

    krijg je te horen wacht vandaag even af volgende dag bel je weer en krijg je hetzelfde te horen!

    **er staat waardering voor je werk.ja van de clienten ja,van kantoor helemaal niks,je bent een nummertje voor ze

    **met uitzicht op vast contract?dat is helemaal een lachtertj!!!!!!!!.zodra ze een “vast contract”moeten geven ontslaan ze je.

    en als je vraagt met welke reden? krijg je stug te horen wij zijn niet verplicht een reden te geven.LEES WEL 1 WEEK VOORDAT JE CONTRACT AFLOOPT,KRIJG JE PAS TE HOREN DAT ZE NIET MEER VERLENGEN!!!!

    ** zulke leuke foto's plaatsen ze op de site en in de maandblad personeel in werkkleding.ik moest na 2,5 jaar het nog

    krijgen!

    zo kan ik nog wel even doorgaan, voor de clienten zou ik zo weer gaan werken,maar NOOIT meer voor de tzorg!

    waardeloos!

  • Tzorg

    beste “waardeloos”,

    Als organisatie waarbij goed werkgeverschap hoog in het vaandel staat vinden wij het jammer om een dergelijk bericht te moeten lezen. We nemen dit zeer serieus. Zaken als werkkleding, correcte verloning en vervanging van zorg voor cliënten zijn uitermate belangrijk voor Tzorg. Wij, en getuige onderzoeken ook onze medewerkers en onze clienten, herkennen ons dan ook niet in deze opmerkingen. Het is jammer dat deze reactie anoniem is geplaatst, graag komen we nl met jou in contact om jouw verhaal persoonlijk aan te horen. We nodigen je uit contact op te nemen met het hoofdkantoor van Tzorg via communicatie@tzorg.nl of te bellen naar 088 0025500 en te vragen naar Erwin Vos.

  • *Carolien*

    Beste Erwin,

    Je kunt wel zeggen “we herkennen ons niet als organisatie”, maar ik hoor toch wel andere berichten o.a. vanuit de bonden waar meer medewerkers van T-zorg zich gemeld hebben met ditzelfde verhaal.

    Misschien denk je via dit forum nog het beeld op te kunnen houden dat T-zorg een redelijk bedrijf is dat dit soort zaken “echt” niet hun personeel aandoet ? Wie denk je dat je nog voor de gek kunt houden ?

    Tevredenheidsonderzoekjes onder personeel en clienten zeggen weinig. De vraagstelling is dusdanig dat de uitslag positief uitvalt, een slecht resultaat kan er eigenlijk niet uitkomen (voordat je denkt dat ik er niets van zou weten, het was vroeger mijn vak). Dus bij mij hoef je niet aan te komen dat dat het bewijs zou zijn dat T-zorg een goede werkgever zou zijn.

    Nee beste Erwin, ik ben niet onder de indruk van T-zorg en de wijze waarop ze met personeelsleden omspringen. En ik vind het stuitend dat jij/T-zorg via een forum proberen het straatje schoon te vegen. Je “Damagecontrol” hier op het forum is veel te laat ! Begin eerst eens met fatsoenlijk omgaan met je personeel en hun rechten.

  • Tzorg

    beste Caroline,

    We hoeven helemaal geen straatje schoon te vegen. We weten dat we het in zijn algemeenheid als werkgever goed doen, daar ligt immers ons bestaanrecht.

    Met 4000 medewerkers zal er ook best eens iets mis gaan. Maar om hier nu te doen alsof dat in zijn algemeenheid niet zo is gaat echt veel te ver en is onterecht.

    En er is niemand gebaat bij suggestieve algemeenheden. Juist omdat we het als professionele organisatie belangrijk vinden, willen we concreet weten waar het op onderdelen beter kan. Je bent iemand die op dit forum al geruime tijd direct en duidelijk aangeeft hoe het volgens jou zit, ook vanuit clientperspectief. Ook jou nodigen we daarom van harte uit te mailen of (nog liever) te bellen en concreet aan te geven over welke medewerkers en berichten je het dan hebt.

  • Marianca

    Beste TZORG,

    Carolien kan als cliënt antwoord geven en ik die werkt bij een andere organisatie ook, maar voor personeel met meestal tijdelijke contracten lijkt mij dat nogal riskant.

  • *Carolien*

    Met enige regelmaat duiken hier berichten op van medewerkers van Tzorg die zich onheus behandeld voelen. Datgene wat ze beschrijven komt op heel veel vlakken overeen. Dat afdoen als “incidenten” omdat er 4000 medewerkers zijn vind ik het probleem bagetaliseren. Elk (ex)personeelslid dat zo behandeld wordt als o.a. “waardeloos” heeft aangegeven is er 1 teveel ! Zo ga je gewoon niet met mensen om.

    Het is niet aan mij om namen te noemen van medewerkers van Tzorg waarvan ik weet dat ze een zelfde soort van klachten hebben. (Dat weet “Tzorg” ook maar al te goed.) Hier op het forum “jagen” op namen om zo alsnog zaken recht proberen te maken die duidelijk krom zijn is gewoon te laat. Als het allemaal zo oke is bij Tzorg dan is het niet nodig om hier op het forum je neus te laten zien als er een berichtje verschijnt dat niet welgevallig is voor Tzorg als organisatie. Dat dan onder het mom “we willen zo'n goede werkgever zijn”, terwijl het op mij vooral overkomt als “de vuile was zoveel mogelijk binnen proberen te houden”. Maar… de eerste versie klinkt natuurlijk sympathieker.

  • *Carolien*

    Iedereen met een tijdelijk contract kijkt wel link uit om zijn/haar hoofd boven het maaiveld uit te steken. In deze tijd kun je je financiele zekerheid gewoon niet in de waagschaal leggen.

    Voor werkgevers zijn al die flexcontracten met een beperkte looptijd ideaal. Ben je iemand zat of vind je dat je wel wat personeel kwijt kunt, dan kun je daar vrij eenvoudig vanaf komen. Voor degene die je eruit gooit staat er echt wel weer een ander te trappelen van ongeduld om aan de slag te gaan.

    Gevolg, bedrijven gaan steeds “slordiger” met personeel om. Langzaam aan begint een trend waarneembaar te worden, waarvan ik me afvraag of de werkgevers wel vooruit kijken en zich voldoende realiseren dat ze zonder goed en bekwaam personeel geen zorg kunnen leveren. Steeds lagere lonen, slechtere begeleiding, geen opleiding etc.

    Het verwerven en behouden van marktaandeel gaat boven alles, waarbij het echt leveren van kwaliteit uit het oog verloren wordt .Personeel heeft steeds vaker het goevlmet de rug tegen de muur te staan. Die doen hun uiterste best om zelf alles te organiseren en kwalitatief goede zorg te leveren, maar voelen zich steeds vaker niet gesteund vanuit de organisatie. Die tendens wordt steeds meer zichtbaar door de berichtjes met dit thema die steeds vaker op het forum verschijnen in vergelijking met een aantal jaren geleden.

    De thuiszorg-branche begint een zieke patient te worden die niet in staat lijkt zichzelf beter te maken. En i.p.v. goed voor hun personeel te zorgen, krijgen die juist van elke beslissing van het management de rekening gepresenteerd (minder loon, uren, slechtere arbeidsvoorwaarden e.d.) Wie had ooit kunnen bedenken dat organisaties personeel zou ontslaan om vervolgens datzelfde personeel in een lagere schaal of onder een andere CAO exact hetzelfde werk te laten verrichten ?

  • winnie

    Ik verbaas me over sommige verhalen op dit forum. Ik heb al vaker gepost en ik wil nogmaals zeggen dat ik heel tevreden ben over Tzorg als werkgever. Ik heb netjes na 3 tijdelijke contracten een vaste aanstelling gekregen. Als een client komt te vervallen (bijv. omdat ze naar het verzorgingstehuis gaat), zorgt Tzorg Breda voor vervanging en zo snel mogelijk voor een vaste nieuwe klant. Natuurlijk loopt er wel eens wat mis; zo kan Tzorg niet altijd vervanging regelen als ik verlof heb. Dat leidt dan natuurlijk tot wrevel bij de klant. Maar zo negatief als hierboven beschreven, daar herken ik mijn eigen situatie zeker niet in. Ik werk inmiddels bijna 2 jaar voor Tzorg.