Bedankt allemaal voor het mee denken.
Als eerste zal ik even vermelden wat er geweigerd werd.
Ik heb een 3 kamer woning keuken badcel en een balkon, woon helaas wel op 1 hoog nog.
Badcel doe ik zelf na het douchen, en 1 kamer ( rommelkamertje) dit hoeft de hulp ook niet te doen, blijft over huis en slaapkamer en keuken, en balkon.
Trap ramen, en alle zware dingen zijn voor de hulp.
Trap word nooit gedaan dus.
Toilet is 1.10 dus heel klein, maar de vloer is van hout, heb wel nieuw zeil, maar niemand om het te leggen, omdat mijn kinderen ook mijn spierziekte hebben helaas.
Maar het inloopstuk word vuil, en ik vroeg haar, of zij er ajb even een borstel over heen wilde halen, heb ook een schrobber, (hoeft zij niet te bukken) normaal word dat vloertje niet eens gedweild, terwijl er een mop en emmer, of wat ook aanwezig is.
De hulp daagt hoge hakken, en een broek waarin je niet kan bukken.
S'middags ruikt de WC al weer vies, fonteintje word ook nooit gedaan.
Buiten ramen worden gelapt door een glazenwasser, maar die op het balkon niet, die deuren zijn voor de hulp.
Maar de kozijnen en randen worden ook niet schoongemaakt, binnen niet, en buiten ook niet.
Balkonleuning en de tussenschotten hoeven volgens de thuiszorg ook niet gedaan worden door de hulp, al is dit maar 1 X per half jaar.
Ik zei, over het balkon iets, toen zei die van de thuiszorg, dat de hulp geen sopdoekje over de balkon randen mocht doen, ik moest maar een hulp/schoonmaakdienst inroepen.
Voordat deze hier kwam, was er eentje die weigerde de balkondeur van de huiskamer aan de buitenkant te lappen, reden, hij word toch weer vuil.
Ik heb vaak gezegt, al doe je de hele ochtend over het zuigen, hindert niets, als het maar eens grondig gebeurt.
Maar de stof ligt dik onder bed.
Radiators zijn nog nooit even afgenomen met een sopje, en zo kan ik wel door gaan.
En dan krijg je van zo betweter te horen dat IK te secuur ben.
Vergeet dat maar, ik ben erg gemakkelijk, als de hulp haar werk ook goed doet, of zelf uit zichzelf ziet wat er gedaan moet worden, dan verloopt alles veel beter.
Nee, mevr gaat een paar kopjes afwassen, thee maken voor zich zelf, en op haar gat zitten, is niet erg, maar doe wel je werk, dan help je de mensen tenminste
Ik ga morgen bellen, dat deze dame niet welkom meer is, omdat zij het vertrouwen heeft geschonden, wat reeds uitgepraat was door haar en mij, gaat zij dik besmeurd over roddelen.
En dan word ik als cliënt nog eens afgekat door eentje van hun.
Denk dat ik deze week zeker, geen hulp meer krijg, maar is niet erg, als ik maar een fijne zelfstandige hulp er voor terug krijg.
Heb reeds contact met MEE, maar die zegt ook, dat het PGB veel problemen geeft als je niemand hebt die je daarmee helpt.
Wat doe ik fout, zeg het maar, ik weet het niet meer.