Carolien ik zou willen dat ik het zo goed kan verwoorden als jij
Prima verwoord zo
ok maia, ik begrijp het volkomen.gelukkig heb ik het altijd getroffen met mijn clienten.gingen bepaalde dingen na mijn idee echt te ver, dan legde ik dat op een redelijke manier uit, en dan begrepen ze dat ook.ik vind ook dat je dit beroep alleen uit kan oefenen als je er geschikt voor bent, dat je sociaal en emotioneel goed ingesteld bent.buiten het huishouden is een vriendelijk woord of een luisterend oor zo vreselijk belangrijk. vaak ben je gewoon het aanspreekpunt voor de mensen, soms vertellen ze jou dingen die ze niet eens aan de familie vertellen.het vertrouwen moet wederzijds klikken, de tijd nemen om een band op te kunnen bouwen, dat is heel belangrijk, dat clienten ernaar uit kijken als je komt, dat werkt voor beide partijen het beste.met een dosis doorzettingsvermogen is dat te behalen.en dit behaal je ook door niet steeds toe te geven aan clienten, wees reeel wat wel en niet kan, en ach……. als je af en toe iets extra s doet voor de mensen, bijv. de tuin een beetje opruimen, doet de mens zo goed, zowel voor de client als jezelf, al staat dat niet in het logboek dat je dat moet doen.het zijn de kleine dingen die het doen. maar zorg dat kleine irritaties geen grote worden.groetjes, marga
Met dat laatste ben ik het volkomen eens, het zijn in het leven, juist de kleine dingen die het doen.
Maar de thuiszorg hier, werkt heel vaak met uitzendkrachten, die alles even met de franse slag doen.
Bij mij is het geen tuintje, maar gewoon een balkonhek, wat al te veel is.
En o wee, als je iets vraagt, dan zijn ze pissig, want het staat niet in het logboek.
Maar ach, als het nee is, okè dan laten ze het toch gewoon.
Ik ben al blij als het klikt, en een vrolijk vertrouwd gezicht is alles, maar die band moet wel opgebouwd worden wederzijds.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?