Wat moet/kan ik doen.

• maia

Het zou toch van de gekke zijn Carolien dat je je hulp in de gaten zou moeten houden om dat zij haar werk niet goed verricht

Er word verwacht van personeel dat zij inzicht hebben ,overleggen en vooral goed en schoon te werken

Deze mevr is nog bij machtte om te delegeren,,te overleggen wat nu als je afasie hebt ,dementerend bent dan moet het toch zo zijn dat alles gaat zo als het zou moeten gaan

Als men zelf geen regie meer kan voeren over zijn huishouden moeten hulpen dat gewoon feilloos overnemen

Daar zijn ze voor opgeleid daarvoor moeten ze als het goed is inzicht hebben

Het is schandalig dat men zo omgaat met clienten en zeker geen reclame voor de instelling waar die mevr zorg afneemt

• Rutger

Hoi Christel,

Zegt MEE AZ ook wat die problemen dan zijn bij een PGB? Als je zelf mensen in dienst neemt, heb je inderdaad veel administratie. Je bent dan zelf de werkgever. Je kan er ook voor kiezen om via je PGB zorg in te kopen bij een organisatie. Dan geeft het echt geen problemen en een beetje klantvriendelijke instelling verzorgd de PGB verantwoording naar het zorgkantoor (kosteloos) voor je.

Succes en hopelijk komen er betere tijden en hulpen voor je.

Rutger

• Carolien

Het is inderdaad van de gekke Maia dat je de hulp soms op de vingers moet kijken. Gelukkig zijn er heel veel goede en betrouwbare hulpen waar dat allemaal niet voor nodig is. Die zelf hun werk goed willen doen en die met plezier de boel voor de client willen regelen. Maar er zijn ook hulpen waar dat niet bij kan. En in die situaties moet je er wel bovenop zitten om te zorgen dat je huis niet vervuild.

En voor dat soort hulpen moet je de regie strak in handen nemen en toezicht houden. Maar bijv. ook zorgen dat er nog een klusje van 10 a 15 min. voor handen is wanneer de hulp er een handje van heeft vroegtijdig te willen vertrekken omdat alles “klaar” is.

In het geval dat een client niet in staat meer is om de zorg te delegeren dan komt die persoon voor minimaal HH2 in aanmerking (tenzij de gemeente onder de WMO anders beslist) en dan is een situatie als die van Cristel veel minder vaak aan de orde.

• Cristel

Bedankt voor jullie hulp.

Ga zo bellen met de AThZ hier, zal wel een pittig en giftig gesprek worden van die kant, maar ik krijg er dik genoeg van die zg nette zelfstandige helpsters die ze mij gestuurd hebben.

Vertrouwen moet er zijn, en weten dat ze gewoon het werk doen, wat ook in een gezin moet gebeuren.

Ik heb hier niemand meer om mij te helpen, mijn kinderen wonen niet in de stad n.m.

Ik laat het nog weten, groetje Kristel.

• maia

Ik heb gisteren in gevallen bij een client daar haar eigen hulp voor een paar mnd ergens anders is in gezet

De vorige invalhulp was inderdaad heel vroeg klaar,wat erg vreemd is want er was werk genoeg te doen

Ook vind ik het niet collegiaal om de grote beurten te laten liggen tot de vaste hulp weer terug was zeker als dat nog twee mnd duurt

Niet iedereen kan blijkbaar goed werken en dan is het toch de taak van de client en/of andere hulp dat kenbaar te maken bij de anager

Want zulke hulpen horen niet bij een instelling te werken waar mensen afhankelijk zijn van hulp

Als ik tevroeg klaar ben is omdat ik te snel werk en zoek zelf wel wat ,of soms is het prettig dat je wat tijd hebt voor wat andere dingen

Met drieen hebben we het verzoek gehad vorig jaar om wat minder snel te werken omdat het anders lijkt dat andere te langzaam werken:D:D:D

Zo kan het dus ook

Het is nm heerlijk als mensen echt oprecht blij zijn met wat je doet en gedaan hebt en daar doe ik het voor en gelukkig vele collegaas met mij in ons rayon

• Cristel

Heb vanmorgen een zeer rot gesprek gehad.

Die teamleidster,of hoe zij ook heet, wilde doordrammen en toch die hulp weer te laten komen om te praten.

Ben op mijn standpunt blijven staan dat het vertrouwen weg was, en zij niet kon werken op een manier dat alles ook netjes was.

Ik hoefde er niet op te rekenen dan, dat ik morgen al andere hulp kreeg, en die dag zou wel in rekening gebracht worden.

Maar ik had bijtijds opgebeld, omdat die hulp ook pas tegen 9.30 aan kwam steeds, terwijl het van 9 tot 12 moest zijn.

Ik moest haar het logboek met opdrachten maar tonen dan, maar dat hoeft van mij niet meer.

De thuiszorg zit met personeelsgebrek, en op de advertentie komt niets af.

Ook kreeg ik de dreiging van als die hulp morgen niet mocht komen, ik dan maar een alphahulp, of een PGB aan moest vragen.

Met deze mensen is niet tepraten, zij willen hun zin doordrijven, hoe er gewerkt word, dat doet er niet toe.

Maar voor mij, is vertrouwen het grootste goed

• Herminez

Er zijn genoeg zorgverleners voor natura zorg in Amsterdam.

http://www.zorgensamenleven.amsterdam.nl/wat_betekent_de_wmo/superlinks/uw_voorzieningen/hulp_bij_het

lijst met gecontracteerde zorgaanbieders ( beide linken evne copy en paste )

Je hebt helemaal gelijk in je bezwaar. Wie betaalt, bepaalt. En het argument dat er meer overheidsgeld in gaat is kul. Als je er dus echt niet uitkomt met je huidige zorgverelener kun je ook eens in gesprek gaan met het zorgloket in Amsterdam. Zij hebben er belang bij informatie te krijgen uit de praktijk. Kijk ook eens bij het cliëntenplatform WMO in Amsterdam. Waarmee kunnen zij je helpen?

Verder heeft de VSN heel erg goede mensen. Misschien is het handig om via de VSN hulp te vragen en steun in je situatie.

JIJ hebt gelijk, de organisatie voelen onmacht en hebben het probleem. Laat je niet kisten. Veel succes!

• Cristel

Dank je Herminez, is voor mij het CIZ niet het beste om contact mee op te nemen?

Ik ben bij de AGIS verzekert., en weet niet of zij, een andere als Amsterdam thuiszorg aanbieder in hun pakket hebben.

En anders de Dienst Maatschappelijke Ondersteuning zoals het hier nu heet.

Ik ben n.m. geen lid meer van de VSN, maar wel van de ANGO.

Dat zorgloket en bij het cliëntenplatform WMO ga ik ook morgen kijken.

Ik ben nog kwaad over de manier waarop zij maar bleef doordrammen, om nog een gesprek te hebben met die ex hulp, en haar weer hier te laten komen, nou mooi niet dus.

• Herminez

Het CIZ maakt alleen de indicatie. Die doet verder niks met de aanbieder van zorg. Per 1 januari is je gemeente verantwoordelijk voor de zorg in natura. Ook voor de levering en de kwaliteit. Op de lijst zorgaanbieders zie je hoeveel verschillende aanbieders er zijn in Amsterdam. Met Agis heb je in principe niks meer te maken. Ook als overgangsklant AWBZ val je onder je gemeente. Wat wel kan gebeuren is dat je nu HV2 hulp hebt gehad en dat dit HV1 moet zijn. In dat geval, met een kleine indicatie, krijg je waarschijnlijk een alphahulp.

De Ango kun je ook vragen stellen. Via de website en mogelijk op een spreekuur. In de WMO kun je aanspraak maken op veel meer zorg dan voorheen. Ook de buitenruimte (tuin) enz. kan worden onderhouden. Vuilnisbakken schoonmaken. Kortom alles wat jou in staat kan stellen maatschappelijk te participeren.

• maia

Vraag met welke instanties de gemeente werkt en kijk wat het beste bij u past

Succes