Deze thuiszorgorganisatie heeft duidelijkklanttevredenheid niet erg hoog in het vaandel staan. Ik zou zeer zeker de hele gang van zaken schriftelijk melden en er een officieele klacht van maken, want dit gaat echt de perken te buiten.
Huishoudelijke verzorging valt sinds 1 januari 2007 onder de WMO en dus onder de gemeente. De gemeente heeft de zorg aanbesteed en een keuze gemaakt uit de aanbieders van de thuiszorg. De ziektenkostenverzekeraar is hierin dus geen partij.
Met het CIZ heb je alleen te maken wanneer je een indicatie of herindicatie krijgt voor voorzieningen die via de gemeente of AWBZ verstrekt worden. Zij houden zich niet bezig met de zorgverlening op zich. Bij de zorgverzekeraar kun je eventueel je klacht over de thuiszorgorganisatie wel melden, maar nu de gemeenten verantwoordelijk zijn voor de thuiszorg Huishoudelijk Zorg zullen die de verantwoordelijkheid voor de afhandeling van de klacht wel afschuiven.
Alvorens je de zorg stopzet via de thuiszorgorganisatie die je nu hebt raad ik je wel aan om zeker te zijn dat je direct zorg kunt krijgen via een andere organisatie. Tot je daadwerkelijk zorg krijgt van een andere organisatie zit je dus nog even aan de huidige vast. Eventueel kun je de thuiszorg nog op hun zorgplicht wijzen mochten ze volgende week je weer zonder zorg zetten. De thuiszorgorganisatie heeft de verplichting om jou de zorg te geven die je nodig hebt en alleen in zeer uitzonderlijke gevallen mogen ze die zorg stopzetten, maar dan moet er heel veel aan vooraf zijn gegaan en moeten ze je daarvan schriftelijk op de hoogte hebben gesteld. Dat is hier niet aan de orde zoals ik het tot nu toe hier heb gelezen.