Denigrerend
Hoe ga je er mee om als je word behandeld als slaaf, vandaag bijvoorbeeld werkte ik bij een mevrouw, en die deed zo denigrerend, ik was eenmaal bezig in de badkamer, en toen kwam ze controleren (wat ik inmiddels al helemaal gewend ben) nou bleek er een hoekje bij de tegels geel te zijn toen zei ze:Doe dat met chloor en je MOET goed poetsen!!**Maar we mogen helemaal niet met chloor werken** Dit heb ik niet gezegd en heb het toch maar gedaan…maar haar toon was zo gemeen!!
En ze zei ook:Heb je de hele vloer al geschrobd! Ja zei ik!
Toen later ging ik stofzuigen. Op gegeven moment deed ik de stekker uit het stopcontact,om een andere te zoeken…nou toen kwam ze weer aan hoor.Waarom vraag je het niet je moet hem daar in laten, vervolgens ging ik toch naar de andere want die was goed genoeg voor de rest…Toen zei ze: ik wil wel zien hoe je dat doet.En bleef vervolgens even kijken.
Nou nog iets.In de badkamer was ze boos geworden dat ik de emmer op de wasmachine had gezet en de uitgewrongen doekjes…ze smeet het op de grond en zei: dat moet je niet hier leggen.Ik vind het zo moeilijk aangezien dat ik niet erg assertief ben om hiermee om te gaan. Hoe doen jullie (hulp A) dat??
Soms heb ik het idee dat mensen het gewoon van je af zien dat ze met je kunnen spelen echt balen hoor!
Wij zijn hulpen toch geen schoonmaaksters…wat is dit, dit mag toch niet zo zijn, mensen horen je toch met respect te behandelen als je dit ook doet.Ik ben altijd zo beleefd en ben dat vandaag weer geweest, maar van binnen brak ik!
Trouwens dit gebeurd me heel vaak vooral bij Surinaamse mensen…ik heb niks tegen ze maar inmiddels kan ik dit toch wel bevestigen.