zorgmap

  • maia

    Je hebt helemaal gelijk Hanneke.

    Ik zal mijn tekst aanpassen.

  • Sihirci

    maia Schreef:

    ——————————————————-

    > Clienten hebben al ellende genoeg dus begrijpelijk

    > dat men daar niet aan denkt echter zou het wel

    > moeten.

    >

    > Fam kan zoiets melden zodat je de mogelijkheid

    > hebt om zaken te regelen voor je binnen stapt.

    >

    > Ik gaf eerder aan in dit bericht aan dat v/v dit

    > ook aan HZ door zou moeten geven , dat was

    > verkeerde info.

    > Hanneke heeft gelijk en moet het dus echt van

    > client/fam komen.

    Mee eens, met als aanvulling dat de werkgever de HH moet voorlichten en dat blijkt nog lang niet overal te gebeuren. Toen ik begon was het via Icare.

    1 van de eerste adressen kreeg mw cytostatica als experiment de reuma terug te dringen… Ik heb toen info van i-net gehaald, de coördinatoren gingen zelfs zover dat ze beweerden dat zelfs handschoenen onnodig waren. Toen had ik de euvele moed wegwerphandschoenen die bij de cliënt op tafel stonden en kreeg een erg boze verpleegkundige op mijn nek omdat zij oordeelde dat het te duur werd als ik ook wegwerp gebruikte. Ze droeg mij op te zorgen dat ik huishoudhandschoenen zou halen >:D<

  • flopje

    Hebben jullie nog een tip voor urinelucht in kleding. Een vriendin wast haar moeders kleding en ze krijgt de lucht er maar niet uit, ook de was die erbij zit ruikt volgens haar.

    Alle tips eigenlijk al geprobeerd, azijn, biotex, nachtje vriezer etc. etc.

    Heeft iemand de tip?

  • Hanneke1974

    Soda geprobeerd? En verder echt altijd apart wassen op een kookwas. Goed incomateriaal gebruiken. Niet elke ‘tena’ is voor iedereen geschikt, elke apotheek levert gratis proefpakketjes met diverse soorten. En proberen mw meer te laten drinken. Urine stinkt vaak erger door bijvoorbeeld te weinig vocht, het is dan geconcentreerder. Maar ook medicatie kan het verergeren en daar doe je dan weer niks tegen.

  • Sihirci

    Vrienden uit de kattenfokkers wereld maken plekken waar de kat(er) heeft gesproeid schoon met http://www.mtkathadin.nl/product_info.php?products_id=635

    Zelf zweer ik bij stoom (ben in het bezit van een stoomzuiger waarmee huis en kleding gereinigd kunnen worden) Hang kleding in de douche/badruimte zet de warme kraan open zodat zich veel stoom vormt en laat de kleding een uurtje in die stoom vrij hangen. Goed laten uitwasemen en drogen voor de was wordt opgeruimd.

    Als ik ooit een nieuwe wasmachine nodig heb dan komt er een die ook stoomt (is nu nog erg nieuw).

    Van horen zeggen eerst wassen met biotex en naspoelen met een flinke scheut azijn in plaats van wasverzachter.

  • Droppy

    Link over cytostatica in de thuiszorg.

    http://www.venvn.nl/LinkClick.aspx?fileticket=bwPbQkzw9xg%3D&tabid=3591