Brigitte, wat jij voorstelt zou in een normale situatie gewoon kunnen. Maar het is wel duidelijk dat de hulpverlenende zich niet normaal gedraagd bij de client in huis en de conclusie dat zelf de discussie tot verdere escalatie zou kunnen leiden lijkt mij gerechtvaardigd op basis van wat er verteld is. Het gaat hier duidelijk om een ongemotiveerde hulpverlener die de goeder trouw van de client misbruikt en dat de gewoonste zaak van de wereld vindt. Het gaat hier niet om een kleine zaak als het vergeten schoonmaken van hoekje maar om een behoorlijk aantal grote zaken. Gezien de eerdere problemen die zich al hebben voorgedaan met andere hulpen kan ik me heel goed voorstellen dat Alexa helemaal die discussie met de hulpverlenende zelf niet wil aangaan en de thuiszorgorganisatie er op aanspreekt.
De thuiszorgorganisatie is verantwoordelijk voor haar personeel en wanneer het personeel niet het werk levert wat verwacht mag worden dan is de organisatie net zo goed het aanspreekpunt. Clienten kiezen juist voor zorg in natura zodat dit soort zaken niet door hen zelf afgehandeld hoeven te worden. Ze geven die extra zorgen uit handen. Dat is een bewuste keuze, anders was er wel voor een PGB gekozen.
Overigens valt het me elke keer weer op hoe “bot” er door sommige hulpverleners hier op dit forum gereageerd wordt wanneer het gaat om een client die problemen hebben met een hulpverlenende. Maar wanneer het omgekeerde het geval is, is er vooral heel veel begrip. Ik hoop toch dat dit forum ook voor clienten van de thuiszorg bedoeld is en niet alleen voor hulpverlenende.