Lijkt me heel verstandig,alexis,om deze discussie af te sluiten.Kan je heel rustig eens nagaan of je wel ALLES verteld hebt!!!……
Ik wens je veel wijsheid toe
Dus jij wil zeggen, dat ik zit hier maar een beetje verhaaltjes te verzinnen selo ???
Hoe kan het dan zo zijn, dat ik nog amper lucht krijg, mijn strottehoofd rechtszijdig al verlamd is, en ik binnenkort aan de beademing moet !!!
Buiten kan ik mij alleen nog in een scootmobiel verplaatsen.
2 kleinkinderen heb verloren aan deze ellendige zeldzame ziekte, en de andere kinderen, weten niet, hoelang zij nog hebben te leven.
Oordeel niet, hopende dat jij wel gezond bent, en dat ook blijft, en nooit, maar dan ook nooit afhankelijk van dergelijke instellingen hoeft te worden.
Het is jammer Alexa dat je ervaringen zo slecht… zijn zo te lezen aan je berichten….
Kun je niet eens contact met de teamleidster opnemen en alles eens goed doorpraten, misschien dat een en ander duidelijker wordt hetgeen je mag verwachten van een “”goede“” thuishulp.
Ik hoop dan ook dat het gauw beter voor je word en je iemand vind waar je wel tevreden over bent.
groetjes Ineke
Ineke ik word nooit meer beter, het word alleen maar slechter helaas.
1 Kind is al overleden, en de tweede haalt het ook niet.
Maar er zijn gelukkig nog andere thuiszorg instellingen volgens het CIZ, waarvan ik een telefoon nummer heb gekregen.
Al die jaren dat ik hulp heb gehad, is er nog nooit persoonlijk contact geweest, alleen telefonisch.
Hallo Akexa
Het is ernstig wat je hebt meegemaakt…
Het is belangrijk dat je hulp krijgt waar je goed contact mee krijgt.
Ik werk nu 5 jr. via de thuiszorg, en voorzover ik weet is er alleen telefonisch contact met de klanten via de planning.
Als het goed is staat nummer van een teamleidster in de zorgmap, zo niet dan kun je altijd bij klachten, de thuiszorg opbellen en vragen naar de betreffende leidster die bij de regio hoort, afhankelijk waar je woont.
Heel veel sterkte Alexa voor je.
groetjes van Ineke
bij mij blijft toch de vraag, na deze hele discussie, wat nou de point is?
alexa is met geen enkele hulp die na haar vaste hulp zijn gekomen tevreden. Ze kwam hier voor advies. Die kreeg ze maar vervolgens liet ze weten dat het geen zin meer had om dit alles terug te koppelen aan de organisatie.
Concludeer ik eruit dat ze al voor deze hele discussie al een besluit heeft genomen om niet meer met deze instelling in zee te gaan maar wilde gewoon even haar “ei” kwijt.
Tip voor Alexa: maak van het begin af aan duidelijk wat je verwacht van de hulp.
Zet eventueel op papier wat je wilt gedaan hebben die dag en maak het kenbaar als je zelf al iets hebt gedaan zodat er geen dubbel werk gebeurd.
Zo das een heel stuk wat je schreef alexia
, geen katte pis wat je meemaakt.
ben zelf alpha helpende, doe het met veel liefde,
ben schoon van me eigen, en beschouw het huishouden wat ik van de client krijg ook als mijn eigen, zij hebben mij dit toevertrouwt.
elke week heb je toilet douche , het stoffen en zuigen, om de 2 week doe ik het bed, lap de ramen eens in de 3 week, van binnen en van buiten, dan eens in 6 week de keuken een goede beurt. 2 uur voor geheel, en uur voor de periodiek dingen
periodieke onderhoud noem ik het, de kasten uit nemen, ed vallen er ook onder, hopend dat ook clienten netjes en van goede orde zelf zijn. maar waarmee je te maken krijgt , dat niet elke client het zelfde is, zelfredzaamheid verschillen gewoon enorm.
maar het totale plaatje, is dat je zorg verleent
, en tja soms eens rigoureus er door heen moet “meppen” zogezegt met het huishouden
Mij vragen clienten nooit wat ik moet doen, vraag ze altijd wat ze graag gedaan hadden willen hebben, het gaat in overleg, verschilt van kast in was zetten of de lederen bank.
tis het geheel wat je doet op dat moment.
in begin bij nieuwe clienten heb ik het druk vaak,
om orde op zake te stellen, ook dat ze zien , dat er wel wat gebeurt.
vind en zie het als mijn taak, want daarvoor is mij hulp in geroepen.
tis een wisselwerking tussen client en de helpende.
en vooral wederzijds respect vind ik zeer belangrijk, lijkt mij hier ver te zoeken helaas tussen jullie 2.
heb 10 huishoudens, zijn elkander tot steun, in voor en tegen spoed zogezegt.
wederzijdse waardering voor beide partijen .
groetjes pool
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?