3 uur werk, maar zit 1½ uur op haar reet.

• joke

Hallo

Daar wil ik me niet mee bemoeien maar U bent diegene die hier op dit forum zich zit te “beklagen” .Is U goed recht maar naar mijn mening dus niet fair zowel voor cliënt zijnde en/of hulp zijnde.Stel nou dat een hulp zich gaat beklagen over een cliënt hier op dit forum en cliënt leest dit eventueel.? Hoe zou die cliënt zich voelen dan als ze zo word aangevallen op iets wat op dat moment niet te verdedigen valt.Daarom heb ik meerdere malen de vraag gesteld en ik stel hem dus weer .Tot hoever gaat het ?

Dus denk even twee keer na over het gene wat ik getypt heb .

Dan stel ik U een vraag Alexa.Er zijn meerdere thuiszorginstellingen in Amsterdam.

Ik zou allang weg gegaan zijn als inderdaad de klachten gegrond zouden zijn en of U niet tevreden bent. U heeft internet en met googlen kom je een heel end.

Joke

• Alexa

Als die dame dit zou lezen, dan weet ze gelijk, waarom ik haar hulp niet wens.

Zij is voor mij, en ook voor mijn zoon en schoondochter een wildvreemde vrouw, en dan ga je niet met je snuit gezellig erbij zitten, terwijl er genoeg werk ligt te wachten.

Je klaagt, dat ik mijn beklag hier doe, ja, omdat hier mensen komen uit de thuiszorg, en ik graag wilde weten, of dergelijk abnormaal gedrag normaal is voor thuishulpen.

Misschien ben jij ook zo een type, dant je het daarom nodig vind om zo hoog van de toren te blazen, maar een hulp komt om te werken, met een pauze er tussen door, en als begin ook een kop drinken, wat meestal ook al uit loopt, omdat de dames blijven zitten.

Ik sta daarom maar op, anders droogt de lijm onder hun billen op, en blijven ze vastgeplakt zitten 3 uur lang.

Carolien heeft tenminste ook ondervinding van dergelijke types, en er zullen er nog wel veel meer zijn, maar gelukkig zijn ze allemaal zo lui.

Ik ben niet de enigste die het slecht treft, maar durf hier wel om raad te vragen.

• joke

Hallo

Ik wil helemaal niet van de hoogste toren blazen .

Ik heb alleen maar mijn mening gegeven hoe ik er over denk.Ben neutraal gebleven.Ik dacht niet in het belang van de hulp maar ook niet in het belang van de cliënt.Ik dacht aan de gang van zaken van deze discussie .

Ik ben bang dat deze discussie niet tot onze tevredenheid word afgesloten .

Joke

• Alexa

Het belang van de cliënte moet volgens mij bovenaan staan, en niet die van de hulp.

Die hulp word betaald om te werken, en niet om op haar billen te gaan zitten of even met de bekende franse slag te werken.

Waarom denk je dat ik speciaal hulp, voor het zware werk nodig heb, en de dames alleen maar de allerlichtste karweitjes doen?

• babs

Zo is een forum gauw gevuld met dit onderwerp. Alleen vraag ik me af is er nu iets mee bereikt. Dit kan toch ook anders opgelost worden. Zijn zo veel andere wegen te gaan maar denk dat dit niet veel helpt. Of wel ???????

• joke

Hallo

Dan heb ik nog een vraag.

Waarom moet het belang van de cliënt boven aan staan?

Wat is een hulp minder dan een cliënt? Ja, oke,de hulp word er voor betaald maar dan nog …….

Ik begrijp best dat het niet leuk is om de dingen in het huishouden uit handen te geven. Daar hoort U mij ook niet over .Het gaat om de manier waarop deze discussie gaat…..

Joke

• Alexa

Het CIZ heeft zwart op wit geschreven, dat ik hulp voor het zware werk nodig heb Joke.

Wie is de thuiszorg dan, om hun eigen lijntje te trekken?

Ik word gedreigt, dat dit de laatste keer is dat ik hulp van hen krijg, anders moet ik naar de Alphahulp.

Ik heb contact gehad met het CIZ, en die zeggen ook, niet doen met die Alpha.

Er zijn meer thuishulpinstellingen, en heb een telefoon nummer gekregen, voor ander instellingen.

De hulp word betaald voor werken, en niet om op haar kont te gaan zitten, of ben jij het DAAR mee eens???

De enigste die een positieve bijdrage heeft gelevert is Carolien, omdat zij net als ik, met het zelfde bijltje moet hakken.

Ik hou niet van vreemden over mijn vloer, maar het is nu eenmaal nodig jammergenoeg.

• Carolien

@Rutger

Alsof dit probleemzich alleen in Amsterdam voor zou kunnen doen. Er zijn over het gehele land verspreid tientallen organisaties die er een zooitje van maken. Het klinkt nu alsof Alexa's klachten alleen gegrond zouden zijn omdat ze uit Amsterdam komt.

• Carolien

Het gaat niet om het oordelen over een persoon maar over zaken die zich voordoen rondom die persoon. Wat is normaal en wat niet ?

Alexa voelt zich in de kou staan door de hulpverlenende en ook door de thuiszorgorganisatie. En daar bovenop krijgt ze nu hier van sommige thuiszorgmedewerkers dezelfde reactie. “Ga praten met de hulp” en “er zit een andere kant aan het verhaal”. Tsja, die reacties had ze al gehad en daar was ze niets mee opgeschoten. Ze was hier juist op zoek naar andere antwoorden hoe er mee om te gaan. Want het gaat niet alleen om de hulpverlenende maar net zo goed de thuiszorgorganisatie.

Tel bij die situatie dan eens op dat clienten maar op weinig plekken terecht kunnen voor raad over dergelijke zaken en zet dat dan af tegen alle mogelijkheden die thuiszorgmedewerkers hebben om advies te vragen. Dan komt de client er wel zeer bekaait vanaf.

Misschien dat je nu begrijpt waarom o.a. jouw reactie nogal bot op mij is overgekomen en dat ik me afvraag waarom er op die manier naar clienten wordt gereageerd en in veel mindere mate naar hulpverlenenden. Het is meten met 2 maten in een toch al ongelijke situatie.

• anneke

ik heb al 10 jaar thuiszorg en ik ben zeer te vreden. benik dan zo"makkelijk mens of heb ik altijd een goede hulp gehad. er zijn in de loop van de jaren wel een stuk of 6 geweest en allemaal goed tot zeer goed .ook eens een posietief bericht, in veel gevalen ligt het ookeen beetje aan je zelf wat je instelling is. en ik ben netjes van aard. en heel tevreden. dat moest ik even kwijt